2024-04-04, 09:57
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Det finns fan hopp för Sverige. Att dem inte tar hem Golof är fan en vinst för alla i detta samhälle. Kul Olof att du kommer få komma till "land of opertunity" hoppas du får en lång betänketid med en riktigt stor afroamerikan som vill ha dig som sin girlfriend

Handlar nog inte om att Sverige inte tar hem Olof men det fanns ingen anledning alls att ta hem Olof eftersom det inte ens fanns några målsägare till det "erkända" brottet.

Ganska bra ändå att inte ens lyckas övertyga Farbror Blå och åklagare att man ens har begått ett påstått brott när man är en så tung gangsta som hänger med Escobars och kör Keyzer Söze stilen.

Tung grabb den där Olof.
Citera
2024-04-04, 09:59
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Blir nog svårt att hänga sig framgångrikt om han inte lyckas få tag på någon rejälare kedja alt. kätting därinne. Vad jag vet brukar fångar oftast behöva hänga sig i skosnören och lakan typ, och finns ju inte ett chans att något sånt skulle hålla för Johansson

Lakan a la Epstein brukar funka annars så är småkakor/apelsinskal vanligt att trycka ner i halsen för att kvävas till döds.

Finns en hel del alternativ.

Just småkakor passar nog Olof ganska så bra då han nog inte vet hur en nyttig apelsin ser ut.
Citera
2024-04-04, 10:00
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Lite karma och en skön känsla att veta att denna tjockis kommer att få skaka galler i USA i ett par decennier efter hans youtubande 2021-2022.

"Mannen!" Och "Ledsen gubbar!"

Blir inga decennier.
Citera
2024-04-04, 10:17
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Det här måste väl vara fake news.
En sorts underhållning.
Ett skämt.
En följetång som är skriven och spelad.
Citera
2024-04-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Blir ju en överföring till Sverige så han kommer att sitta av en viss tid här när byråkratins kvarnar har malt färdigt efter han har fått sitt straff.

Vanligtvis 6 månader efter att han har lämnat in ansökan, vilket bara kan lämnas in när han väl har kommit till det fängelse han skall avtjäna mestadelen av sin tid hos, så är han tillbaka i Sverige.
Nej, han får sitta i Spanien tills utlämnandet till USA sker.
Citera
2024-04-04, 12:49
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Nej, han får sitta i Spanien tills utlämnandet till USA sker.

Jag menar att han flyttas till Sverige från USA i en sk Treaty Transfer och avtjänar resten av tiden i Sverige under svenska regler för villkorligt, permissioner och liknande.
Citera
2024-04-04, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosornasmamma
tror knappast Escobar-familjen skulle göra Olof till CEO annars.
Han är en självutnämnd CEO, en bedragare. Har inget med Escobar-familjen att göra mer än att han betalat urfattiga Roberto några hundra dollar för att synas med honom. Precis som han betalat för att närvara vid Trump-event (förmodligen hans mamma som betalat).
Citera
2024-04-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Han är en självutnämnd CEO, en bedragare. Har inget med Escobar-familjen att göra mer än att han betalat urfattiga Roberto några hundra dollar för att synas med honom. Precis som han betalat för att närvara vid Trump-event (förmodligen hans mamma som betalat).

Precis så är det men det finns folk i tråden som på riktigt fortfarande tror att Escobar Inc har någonting med Pablo Escobar att göra
Citera
2024-04-04, 13:24
Medlem
novastorm1918s avatar
"– I dag så har jag träffat mina advokater och de säger att det är runt 20 procents chans att jag inte blir flyttad till USA, och runt 80 procent att jag blir det."

Vad innebär de 20% chansen att han inte blir förflyttad till USA? Menar han då att han blir frikänd? eller vad händer annars om han inte skulle bli flyttad till staterna?
Citera
2024-04-04, 13:46
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novastorm1918
"– I dag så har jag träffat mina advokater och de säger att det är runt 20 procents chans att jag inte blir flyttad till USA, och runt 80 procent att jag blir det."

Vad innebär de 20% chansen att han inte blir förflyttad till USA? Menar han då att han blir frikänd? eller vad händer annars om han inte skulle bli flyttad till staterna?

Antagligen för att hålla Olofs humör uppe. Den sanna siffran, utan att överdriva, är 95%+.
Citera
2024-04-04, 14:03
Medlem
Slottsherres avatar
[quote=Novus4212|87871796]Antagligen för att hålla Olofs humör uppe. Den sanna siffran, utan att överdriva, är 95%+.[/QUOTE

Men varför vill han genom överklaganden dra ut på det hela och sitta fortsatt häktad bland vägglössen i Spanien upp till ett år? Borde han inte skynda på utlämningen i stället? Om han är så oskyldig som han säger, och om jänkarna upptäcker att hans Escobar-historier bara är luftslott, då kan han väl vara hemma ganska snabbt?
Citera
2024-04-04, 14:07
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novastorm1918

Måste vara rent hopium.

Eller så är det något advokaten intalar Gyros för att hålla uppe debiteringen. 20% chans att han inte blir utlämnad låter som en enorm överdrift.

Tanken i så fall är väl att Spanien ogillar USA:s begäran, och Gyros släpps ut på gatan i Spanien. Men det är knappast i närheten av en chans på 20%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in