2023-08-30, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Var det inte självaste Olof som kallade sig "El Silencio", så mycket som han snackar tycker jag inte det är ett passande maffianamn...

Nä el snacko funkar bättre
Citera
2023-08-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
En snabb fråga bara... Det här "involverad i narkotikasammanhang"... Vad exakt betyder det?
Om man är en väsksnattande tjackis så är man ju förvisso "involverad i narkotikasammanhang" men dude, du måste förstå att man inte ger en tjackis någon form av ansvar. Aldrig.

Helt enig på punkten där angående tjackisar.
Vad exakt är det du vill veta angående narkotikasammanhangen? Jag vill inte tala allt för detaljerat om mina kännedomar då O k G följer denna tråden slaviskt.
Citera
2023-08-30, 10:21
Citat:
Ursprungligen postat av klocksyndrom
Jag vill inte tala allt för detaljerat om mina kännedomar då O k G följer denna tråden slaviskt.

Är du rädd för att han ska avslöja ”klocksyndrom” och ringa polisen på dig?

Om du menar att Olof säljer knark i Spanien kan du väl bara skriva det rakt ut, herregud.
Citera
2023-08-30, 10:30
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Nej, det handlar, enkelt uttryckt, om vilken jurisdiktion som har att hantera en eventuell vårdnadstvist. Det krävs inte alls att man skulle bo fast på ett visst ställe på heltid.

För det första ger förstås inte ett instagramkonto där någon primärt postar skrytbilder då de är ute och reser en komplett bild av någons liv. För det andra innebär inte ens ett rejält resande att rekvisitet för habitual residence inte skulle vara uppfyllt.

Detta stämmer inte. Han kan absolut gorma om att frun tagit barnet och i de flesta jurisdiktioner anses det som ett grovt övertramp av en förälder att göra något sånt, både i den lokala lagstiftningen och alldeles i synnerhet när det är fråga om konventionens fall där någon dessutom gör det internationellt.

Han behöver vidare inte bevisa något, utifrån vad som framgått hittils*). Han motsätter sig att barnet förts bort från hans vårdnad och har inlett den juridiska process (gått till polisen). Nu är det upp till henne att försöka bevisa att han gett henne lov eller att det fanns legitima undantagsskäl av den sort konventionen innehåller.

*)Jag är medveten att eftersom det rör sig om Olof K så kan man inte vara säker på sanningshalten i något som han kommunicerat. Men om grundfakta stämmer och hon tagit barnet utan tillstånd så har han som utgångspunkt en utmärkt juridisk situation.

Jag kan tänka mig att problem för Olof i detta fallet är att de inte har en fast punkt i tillvaron.

Hela familjen är luffare som reser runt i världen, ständigt från en plats till en annan (lite som zigenare).
Citera
2023-08-30, 11:32
Medlem
JuniorDahlens avatar
Är det idag det förhoppningsvis (förmodligen?) väcks åtal mot Tjacko?
Citera
2023-08-30, 14:20
Medlem
https://www.instagram.com/p/CuAAB2Bo...RlODBiNWFlZA==

Eddie? Ytterligare nått ”Alias” ?
Citera
2023-08-30, 14:51
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Är det idag det förhoppningsvis (förmodligen?) väcks åtal mot Tjacko?

Framskjutet till den 29Sep
Citera
2023-08-30, 15:36
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jag kan tänka mig att problem för Olof i detta fallet är att de inte har en fast punkt i tillvaron.

Hela familjen är luffare som reser runt i världen, ständigt från en plats till en annan (lite som zigenare).
Dels behövs det inte mycket till fast punkt för det lagliga, dels är jag skeptisk till att den där lyxluffartillvaron han ger sken av är verklig. Är inte precis så att han eller hon skrytpostar om vardagen.
Citera
2023-08-30, 16:17
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Framskjutet till den 29Sep

Vad härligt. Är han häktad med restriktioner?
Citera
2023-08-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vad härligt. Är han häktad med restriktioner?

Bra för han med lite avgiftning… så blir han kvitt den envisa ”förkylningen”
Citera
2023-08-30, 21:18
Medlem
HRTs avatar
Har den ryska horan inte fått betalt och dragit?
Olof ville göra slut o hon drog....haha hon tröttnade nog på Olof
Citera
2023-08-30, 21:32
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
https://www.instagram.com/p/CuAAB2Bo...RlODBiNWFlZA==

Eddie? Ytterligare nått ”Alias” ?

Eller så är det nån som jobbar på företaget som tog bilden eller kuvertet eller vad bilden är i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in