2011-01-27, 18:42
Medlem
RoaldDahls avatar
Jag undrar helt enkelt om det man får som återbäring på skatten ska tas med till någon myndighet som inkomstuppgift? Jag fick tillbaka 11000 kr sommaren 2010 - ska det beloppet räknas in som inkomst till Skatteverket i kommande deklaration, till Försäkringskassan om man söker bostadsbidrag, till CSN som inkomst osv etc m.m., jag allt ni kommer på...

Det är ju snart Årets fest igen! Deklarationen.

Citera
2011-01-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Jag undrar helt enkelt om det man får som återbäring på skatten ska tas med till någon myndighet som inkomstuppgift? Jag fick tillbaka 11000 kr sommaren 2010 - ska det beloppet räknas in som inkomst till Skatteverket i kommande deklaration, till Försäkringskassan om man söker bostadsbidrag, till CSN som inkomst osv etc m.m., jag allt ni kommer på...

Du kan väl inte behöva skatta på det som du har betalat för mycket skatt på??
Citera
2011-01-27, 18:54
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datormannen
Du kan väl inte behöva skatta på det som du har betalat för mycket skatt på??

Nej, jag menar det, det var så jag tänkte också.
Samtidigt tänkte jag... Sverige.
Citera
2011-01-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl

Att man betalat för mycket i skatt gör självklart inte att man höjer sin inkomst. Rätt korkad fråga... Samtidigt tänker jag... Svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in