2011-01-27, 18:12
Medlem
morrhuggs avatar
Om man har en användare på ignore så dyker ju användaren ändå upp bland ens citerade inlägg. Finns det möjlighet att "mina citerade inlägg"-funktionen samtidigt kan filtrera bort de användarnamn man har på ignore, även om de svarar på ens inlägg?
Citera
2011-01-27, 18:19
Medlem
dark__angels avatar
Varför är det så viktigt? Har du en stalker här?
Citera
2011-01-27, 18:36
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark__angel
Varför är det så viktigt? Har du en stalker här?

Själva ignore-funktionen blir ju helt vingklippt. Har det gått så långt att man har någon på ignore så är det ju ganska ointressant att se dennes svar också. Att ständigt se svaren gör ju att det blir så mycket enklare att svara och därmed spårar trådar ur lättare.
Citera
2011-01-29, 23:35
Medlem
morrhuggs avatar
Ingen som kan komma med ett svar åt endera hållet på denna fråga?
Citera
2011-04-08, 19:45
Medlem
morrhuggs avatar
Jag tycker att det hade varit bra att få reda på vad "staff" tycker om en ide. Att lägga fram ett förslag och sedan inte höra ett vitten är rätt trist och uppmuntrar inte direkt till att lägga fram fler förslag.

Jag ser hellre ett "lessen, detta kostar för mkt i utveckling kontra vad vi tycker att det ger för våra användare" än att det är total tystnad. Då vet jag åtminstone att någon faktiskt (förhoppningsvis) funderade på fördelar kontra nackdelar mot kostnader och sedan gav mig ett svar. Som det är nu så dör många förslag just pga att ingen ger ett definitivt ja eller nej.
Citera
2011-04-08, 20:59
Medlem
Empresss avatar
Medhåller.

"Ignorera" blir ju egentligen meningslöst att ha som funktion, när man kan ändå se svaren i "mina citerade inlägg" och att det finns "Visa inlägg" i samband med den man har ignorerat.

Ja jag vet att det skall finnas ett s.k script som man kan ladda upp med Gresemonkey, men den funkar inte alls så som det är tänkt.. Kanske har det med att Flashbacks webbtekniker har pilla lite med sin kodning för att fixa med systemet på något sett.

Men poängen är varför finns det en "ignorera" funktion när den har "Visa inlägg" och svar via "citerade inlägg" från den man har ignorerat?
Citera
2011-04-08, 21:00
Medlem
epost72s avatar
http://greasefire.userscripts.org/scripts/show/46452

Jag vet inte hur lämpligt det är att jag tipsar om detta men scriptet tar bort de som citerat den som du vill ignorera.
Citera
2011-04-08, 21:25
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Jag vet inte hur lämpligt det är att jag tipsar om detta men scriptet tar bort de som citerat den som du vill ignorera.

Lämpligt eller ej, tack för det.

Men det tar inte bort något från frågan, var är det för poäng med ignoreringsfunktionen när den bara ignorerar lite?
i forum: den lämnar en länk så att man fortfarande kan se skräpet
helt privat, när man tittar på vem som svarat på ens inlägg, då dyker även de man ignorerat med, i sin fulla prakt.

Finns det något sätt att ta bort detta, eller finns det någon plan på att införa en ignore som är riktig och inte bara lite grann-här-och-där?
Citera
2011-12-19, 00:47
Avslutad
Citat:

Till saken hör (väl?) att "Flashback ignore" i och med installerandet av detsamma: har åtkomst till "ens data på alla webbplatser" – som det står precis före installera-ibockningen.
Vad betyder det exakt? ...

Jag finner det något märkvärdigt för övrigt att en i någon mening relevant diskussion om det som trådrubriken verkligen anger: bara så där dog för 8 månader sedan (utan att för den skull adressera dig direkt om detta – du har ju trots allt gått i dialog i ämnet).
Citera
2011-12-19, 00:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Lämpligt eller ej, tack för det.

Men det tar inte bort något från frågan, var är det för poäng med ignoreringsfunktionen när den bara ignorerar lite?
i forum: den lämnar en länk så att man fortfarande kan se skräpet
helt privat, när man tittar på vem som svarat på ens inlägg, då dyker även de man ignorerat med, i sin fulla prakt.

Finns det något sätt att ta bort detta, eller finns det någon plan på att införa en ignore som är riktig och inte bara lite grann-här-och-där?
Hur saken därmed än må förhålla sig har man någonstans helt sonika att finna dettas faktum. Man har att leva med fenomenet s.a.s.

Precis som »ignorera« i sin etymologi upplyser om - 'med tystnad förbigå; låtsa okunnighet om/vara okunnig om' etc. - menar jag att man bör förstå begreppets betydelse just så bokstavligen. Förvisso är det ingen enkel match mången gång ...
Citera
2011-12-19, 07:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Till saken hör (väl?) att "Flashback ignore" i och med installerandet av detsamma: har åtkomst till "ens data på alla webbplatser" – som det står precis före installera-ibockningen.
Vad betyder det exakt? ...
Ingen aning, men så är det i princip med alla script.
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Jag finner det något märkvärdigt för övrigt att en i någon mening relevant diskussion om det som trådrubriken verkligen anger: bara så där dog för 8 månader sedan (utan att för den skull adressera dig direkt om detta – du har ju trots allt gått i dialog i ämnet).
Det slår mig för övrigt att scriptet inte riktigt hjälper på det som efterfrågas.
Citera
2011-12-19, 17:47
Avslutad
Citat:
–––
Det slår mig för övrigt att scriptet inte riktigt hjälper på det som efterfrågas.
Det är det jag märkt också. Därigenom kan ju trådens innevarande ämne synas relevant i någon mening för en diskussion, kan tyckas.
Samtidigt tror jag frågeställningen kanske löser sig av sig självt på så sätt att var och en till slut fattar upp saken genom att helt enkelt acceptera att somligt i tillvaron inte "går" att avlägsna till fullo ..., alternativt att man just förstår att det eller det är för att »ignoreras fullt ut« – när det så nödgas.

Likaväl som det finns briljanta ljushuvuden på Flashback finns det givetvis dess motsats (precis som i övrigt i det mänskliga samhället) – och man har, som jag vidrört, "bara" att lära sig att ... man vissa gånger nog bör välja en annan väg s.a.s. och vissa (andra) gånger bli en del av någonting etcetera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in