Jag är ingen metalgurist, men skönaste gitarren jag spelat på var ändå en Ibanez RG 570 som en polare har. Halsen är ungefär lika tunn som tejp och jag lovar och svär på att allt blir enklare att lira på en sån. Mikrofonerna klarar de flesta stilar av musik, även fast de helt klart är till för att rockas på.
PRS gör jävligt snygga guror ja, men i USA-serien har de typ bara tre modeller på gitarrkroppar: McCarty (som går igen i Customserien och typ alla deras övriga guror fram till Archtopen), Santanamodellen (som jag börjat föredra på senare tid eftersom nu alla PRS-guror ser likadana ut) och Single Cut (som tydligen tagits ur produktion tills vidare pga bråk med Gibson om konturerna).
Deras budgetmodeller är lite mer originella, det finns en modell som är väldigt lik en strata, samt en singlecutmodell med P90-mickar som jag hört ska vara bra.
Själv är jag sugen på Fenders senaste American Fat Telecaster med en humbucker i halsposition och en single coil i stallet. Jag lirar rock men tycker att humbuckerdist börjar bli för konventionellt inom genren. Röd kropp och svart plektrumskydd. Mums