Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-27, 16:13
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Jag råkade blanda ihop ett gäng vanliga treo brus med treo comp - alltså dom ligger i en o samma hög. Och eftersom man redan får i sig onödiga mängder paracetamol av Treo Compen så försöker jag nu givetvis undvika ta dom vanliga också. Jag vet att smaken och även lukten skilljer sig, MEN tro mig sitter man en stund och försöker sortera ut dom vanliga blir man "luktblind", blandar ihop skiten ändå.

-så undrar om det finns ngn synlig skillnad på dom när dom brusar upp, blir inte treo compen mer skummigt än vanliga? eller ngt annat "synligt"?
Citera
2011-01-27, 16:16
Medlem
CitodonBruss avatar
Acetylsalicylsyra, inte Paracetamol.
Citera
2011-01-27, 16:17
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitodonBrus
Acetylsalicylsyra, inte Paracetamol.
hehe japp korrekt. men du fattar la ändå
Citera
2011-01-27, 16:59
Medlem
turfs avatar
Låna en bra våg och väg dem? Kanske skiljer nånting, fast jag betvivlar iofs att det skulle skilja såpass att det skulle gå att skilja på dom.

Neutralisera ditt luktsinne genom att lukta på kaffebönor mellan sniffningarna (som i parfymbutiker =) ).

Detta måste ju gå att lösa! (Ordvits?)

Ska grubbla på detta. Om jag mot förmodan kommer på nånting smartare än dehär klottret återkommer jag! Lyckatill! =)

EDIT: Om lukten skiljer sig tar du ju såklart hjälp av en hund! (Jag är seriös)
Senast redigerad av turf 2011-01-27 kl. 17:02.
Citera
2011-01-27, 17:15
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turf
Låna en bra våg och väg dem? Kanske skiljer nånting, fast jag betvivlar iofs att det skulle skilja såpass att det skulle gå att skilja på dom.

Neutralisera ditt luktsinne genom att lukta på kaffebönor mellan sniffningarna (som i parfymbutiker =) ).

Ska grubbla på detta. Om jag mot förmodan kommer på nånting smartare än dehär klottret återkommer jag! Lyckatill! =)

Har tyvärr ingen fungerande våg förtillfället, och ingen hund heller hehe jaja...

(Vore det bara ett par tabletter skulle det ej va ngn fara men nu rör det sig om större mängder, så det är det som är problemet) Det med lukta på ngt annat är en bra idé dock, det är la enda lösningen.

tack för tipset ändå
Citera
2011-01-29, 08:40
Medlem
Muffincakes avatar
Hade exakt samma problem för inte så länge sen, ta fram lika många glas som du har tabletter och lös upp varsin i varje glas. Smaka på varje tills du känner skillnad. Dock visste jag hur comp smaka men inte treo.

edit: Där ser man! Dom löser sig mycket saktare, bättre än mitt tips Ska komma ihåg det där laserlasse
Senast redigerad av Muffincake 2011-01-29 kl. 08:47.
Citera
2011-01-29, 08:45
Medlem
laserlasses avatar
COMPEN löser sig mycke saktare
Citera
2011-01-30, 14:28
Moderator
fredrik686s avatar
Nu vet jag inte vilken sorts Treo du har, men Treo Citrus har ju små gula prickar på sig.
Citera
2011-01-31, 19:28
Medlem
Mmmm compen löser sig långsammare + att du känner skillnad i smaken TYDLIGT.....
Citera
2011-01-31, 20:27
Medlem
Smakar inte Compen betydligt mer beskt än vanlig Treo, det har jag för mig iaf.
Citera
2011-01-31, 21:25
Medlem
Tja, beskt skulle man kunna kalla det... Har man en gång smakat på kodein så vet man hur det smakar, det är en väldig skillnad i smak mellan dem. Samma sak med citodon kontra alvedon (brus).
Citera
2011-02-02, 12:16
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turf

Stämmer, jag har kontrollvägt Treo / Treo Comp på en laboratorievåg som väger ner till 1 mg, och en Treo Comp väger ungefär 10-30 mg mer än en vanlig Treo.

Sen så kan du ju ta dem en och en, den lite bittrare smaken avslöjar en Comp direkt, särskilt om vattnet är riktigt kallt.

Lukten däremot skiljer inte något, luktar bara lite ättika från acetylsalicylsyran.

Lycka till med detektivarbetet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in