2011-01-27, 14:54
Medlem
i nästan varje tråd finns det alltid en tomte, som verkar tro att alla frågor och inlägg riktas till honom/henne!

när jag personligen ser ett sådant inlägg, där det är 8-10 citat, och ointressanta intetsägande oneliners efter varje citat vägrar jag att läsa det.. det förstör hela tråden!

det värsta är när 2 eller flera av dessa idioter som tror att hela tråden handlar om dem själva, hamnar
i samma tråd.. då kan en sida upptas av 2 inlägg, med 20 citat och 20 one-liners..
det värsta som kan hända är när dessa idioter debatterar sinsemellan

borde man inte sätta en gräns på antal citat man får använda, för att slippa denna flod av oneliners?
Citera
2011-01-27, 14:59
Medlem
Frater_Frags avatar
Det låter som en bra ide, dessutom så vore det synnerligen önskvärt om det på något sätt gick att banka in i skallen på vissa personer här att man inte behöver citera hela tråden varje gång man skall göra ett inlägg i debatten. Det går faktiskt att klippa bort onödigt innehåll i ett citat!
Citera
2011-01-27, 15:02
Medlem
Instämmer, om det är långa inlägg kan det bli irriterande.
Citera
2011-01-27, 15:03
Medlem
Djonkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frater_Frag
Det låter som en bra ide, dessutom så vore det synnerligen önskvärt om det på något sätt gick att banka in i skallen på vissa personer här att man inte behöver citera hela tråden varje gång man skall göra ett inlägg i debatten. Det går faktiskt att klippa bort onödigt innehåll i ett citat!

Det är så härligt när TS skrivit en veritabel WoT så ska nått kioskmongo citera hela texten enbart för att skriva "Tar du den i 2:an?" alternativt "dumpa horan"

Edit: ja just det, till den verkliga frågeställningen här. Det kanske hade hjälpt lite grann men det är ändå tveksamt. Hade antagligen bara resulterat i fler inlägg från dessa personer där de quotar tills de är nöjda.
Senast redigerad av Djonko 2011-01-27 kl. 15:05.
Citera
2011-01-27, 15:08
Medlem
Personligen har jag inget emot det men det finns ju andra som inte gillar de så jag kan hålla med om att en gräns bör finnas på något vis.
Citera
2011-01-27, 15:17
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
i nästan varje tråd finns det alltid en tomte, som verkar tro att alla frågor och inlägg riktas till honom/henne!

när jag personligen ser ett sådant inlägg, där det är 8-10 citat, och ointressanta intetsägande oneliners efter varje citat vägrar jag att läsa det.. det förstör hela tråden!

det värsta är när 2 eller flera av dessa idioter som tror att hela tråden handlar om dem själva, hamnar
i samma tråd.. då kan en sida upptas av 2 inlägg, med 20 citat och 20 one-liners..

borde man inte sätta en gräns på antal citat man får använda, för att slippa denna flod av oneliners?
Läser du hellre 10 inlägg med ett citat i varje än 1 inlägg med 10 citat i?

Vissa trådar är alla inlägg riktade till en viss användare, då är det skönt när den citerar alla i samma istället för att posta 2 miljoner inlägg.

Ser ingen poäng med idén.

edit: kan ju tipsa alla som irriterar sig på långa citat och många citat att installera skriptet flasher (bara att söka här på fb), så ser det ut så här:
http://img600.imageshack.us/img600/7132/namnlsn.png
Varje citat blir max 250tecken.

En funktion som inte hade varit dumt om det var standard för flashback.
Senast redigerad av RoomFullOfRats 2011-01-27 kl. 15:21.
Citera
2011-01-27, 15:48
Medlem
HolyCraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Instämmer, om det är långa inlägg kan det bli irriterande.

Jo, fast långa citat borde man ju lägga i en spoiler-tagg.
Citera
2011-01-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoomFullOfRats
Läser du hellre 10 inlägg med ett citat i varje än 1 inlägg med 10 citat i?

var det en fråga?

https://www.flashback.org/sp28481056
här är ett av många exempel.
oftast ser det ännu värre ut med oneliners..

han har delat upp ett inlägg och svarat med substanslösa kommentarer
någon som orkar läsa detta inlägg?
någon som finner kommentarerna givande?

nu var detta bara ett exempel.. det brukar se ännu värre ut!
vad är det för människor som gör detta?

betänk då när det kommer ännu ett troll som citerar alla oneliners, för att skriva ännu mer oneliners..
till slut blir det bara massa meningar utan något sammanhang
Senast redigerad av goderian2 2011-01-27 kl. 17:01.
Citera
2011-01-27, 17:44
Medlem
Citat:

Det är ju ett diskussionsforum så varför skulle inte alla få ta del av frågorna eller hoppa in i diskussionen? Jag ser inget fel i det förutom om det är oneliners som citerar och skriver +1 under. Så länge man hålla sig till topic så varför skulle det begränsas? Blunda samtidigt som du skrollar förbi inlägget annars.

Citat:
Ursprungligen postat av Frater_Frag
Ja, det går att klippa bort innehållet i ett citat men då kan jag tycka att det blir vilseledande för andra som kommer in sent i en lång diskussion och missar det fullständiga citatet. Om jag hade kommit in sent i en diskussion så skulle jag vilja ha det fullständiga citatet från personen så att även jag lätt kan kommentera det med mina invändningar.

Citat:
Ursprungligen postat av HolyCrap
Jo, fast långa citat borde man ju lägga i en spoiler-tagg.
Ja, det är ju en möjlighet, men då tror folk att det är en spoiler på riktigt och kanske väljer att inte läsa den, därav går en del personer miste om delar av diskussionen. Då menar jag om det är en diskusson om en film t.ex.

Citat:
var det en fråga?

nu var detta bara ett exempel.. det brukar se ännu värre ut!
vad är det för människor som gör detta?

betänk då när det kommer ännu ett troll som citerar alla oneliners, för att skriva ännu mer oneliners..
till slut blir det bara massa meningar utan något sammanhang
Jag orkar läsa det om jag finner ämnet intressant, är det inte intressant så väljer jag självklart att inte läsa det och då är det inte svårare än att skrolla förbi inlägget till nästa, alternativt lämna tråden.
Citera
2011-01-27, 18:19
Medlem
Fina Gubbens avatar
Nah. Jag gillar att man kan citera hur mycket man vill. Underlättar när man är igång i en större debatt där man måste hålla reda på vad som sägs.

Tvärtom så stör jag mig på användare som gör 5-10 inlägg på raken för att dom inte vet hur man multi-citerar.
Citera
2011-01-27, 18:20
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Citat:
var det en fråga?
Var det frågetecknet som avslöjade mig?
Citat:

Att det han skriver är substanslöst har inget med citaten att göra.

Det finns minst lika många exempel där en diskussion fungerat bättre pga möjligheten att dela motparters inlägg i flera delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in