2011-01-27, 13:54
Medlem
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7): XP Professional
Service Pack: Service Pack 2
Grafikkort: NVIDIA GeForce FX 5200

Hej!
Jag har en gammal dator, och när jag kopplar upp den mot min LCD TV så görs skärmen ca 1 tum för stor åt alla håll och kanter, alltså försvinner den in "bakom ramen" så att säga. Jag undrar om jag kan skala ner skärmen på något sätt (fungerar inte att göra i min LCD, gör jag skrämen mindre så visas inte kanterna, utan den är fortfarande en liten aning överdimensionerad!)
Någon som har ett program eller en aning hur jag ska lösa detta? Jag har testat att byta resolution på skärmen, men löser inte problemet det minsta :/
Citera
2011-01-27, 13:56
Medlem
högerclicka på skrivbordet och gå in på grafikkortets inställning.
T.ex om du har Nvidia så står det Nvidia blablabla..
Sen ska det finnas en funktion där som heter "anpassa skärmen" så ska du kunna skala den
Citera
2011-01-27, 14:26
Medlem
Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper och sedan bildskärmsinställningar. Välj en upplösning som du tror passar.
Citera
2011-01-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper och sedan bildskärmsinställningar. Välj en upplösning som du tror passar.

Resolution är skärmupplösning!

Men nog om det, hittade nu nya drivers som fungerade bra.. Nu till nästa problem!
När jag högerklickar och går in för att ändra skärmupplösning står det att jag har 800x600.. Det är uppenbarligen det lägsta jag kan ha, och 1024x768 är det högsta.. För att få en aning finare bild klickar jag i 1024x768, verkställ, skärmen får för sig att bli sepe, flimmra och sedan stället den in 600x400.. Varje gång jag försöker ställa in 1024 går den tillbaks till 600, och om jag sedan stället in 800 igen så försvinner 600 som alternativ :S
Någon som har en vettig förklaring? :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in