2011-01-27, 10:21
Medlem
Tjena, tänkte bara kolla om någon vet vilket som drar minst batteri om man vill köra windows i macen...

Ska inte spela bara använda vissa program som jag tycker är bättre i win än os x :$

Parallels verkar ju vara det mest eftertraktade men är det bäst? Vill tips på det program som drar minst batteri helt enkelt.

Tack på förhand!
Citera
2011-01-27, 10:57
Medlem
Rhyss avatar
Ingen större skillnad skulle jag tro. Det har nog större betydelse vilka program du kommer att köra.

Själv använder jag VMware och tycker det funkar fint.
Citera
2011-01-27, 15:49
Medlem
Skulle inte heller tro att det ena drar mer batteri än det andra.

Men har använt både parallels och wmware och för ca 4 år sedan var parallels det snabbaste men för ca 2 år sedan så testa jag vmware och märkte att det hade blivit mycket bättre sedan jag testade det innan. Använde det tills jag testade parallels igen i höstas då jag hade hört att parallels 6 skulle ha gjorts om från början och blivit snabbare. Nu tycker jag igen att parallels 6 är överlägset vmware.

Hoppas kanske detta kan hjälpa någon i vad de skall välja.
Citera
2011-01-27, 16:21
Medlem
Csharpers avatar
Använder själv VMWare och tycker det funkar bra, sen sitter jag visserligen på en Mac Pro så kan inte uttala mig om batteritid. Har aldrig testat Parallels men har hört att det ska vara något bättre.
MacTech gjorde en stor jämförelse för ett tag sedan och då visade det sig att Parallels var snabbare på det mesta, och i vissa fall ganska rejält mycket snabbare har jag för mig. Gjorde en snabb sökning på MacTech.com och hittade artikeln: http://www.mactech.com/articles/mact...rks/index.html (notera att det är flera sidor i artikeln. På sista sidan finns en liten sammanfattning)
Citera
2011-01-27, 16:42
Medlem
Tack för alla svar
Citera
2011-01-27, 16:42
Medlem
Rhyss avatar
Bra läsning där, Csharper. Jag ska se om jag hittar Parallels, och prova det lite.
Citera
2011-01-31, 01:42
Medlem
Jag har provat både Parallels och vmware innan, men kör nu virtualbox vid fullständig virtualisering, mindre bökigt än parallels/vmware tycker jag. Annars wine/mono om det bara är något enstaka program. Slipper köra hela windos då, fast då kan gränssnittet bugga lite.

Jag har inte kollat på de olika ur batterisynpunkt, men det vore intressant att undersöka! En spontan gissning är att wine eller mono drar mindre eftersom programmet blir `native' och kan schemaläggas av OSX, men det får som sagt undersökas.
Citera
2011-02-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhys
Bra läsning där, Csharper. Jag ska se om jag hittar Parallels, och prova det lite.

Bra artikel, men den är från 2009 så den känns inte så aktuell tyvärr
Citera
2012-07-25, 10:23
Medlem
Någon som har testat att köra Windows 95 i parallels eller vmware fusion ??

Är sugen på att spela ett gammalt pc spel Atlantis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in