2011-02-12, 19:31
Medlem
mrphonks avatar
Örfilen ska ha skett utanför fritidsgården, inte på den fest där han varit tidigare. Ifall han verkligen örfilat någon vet vi inte, och det kan vara en efterhandskonstruktion. De enda som påstår detta är de som på ett eller annat sätt är delaktiga i mordet på Daniel.

Jag menar, vi har inte fått höra Daniels version och man kan knappast fastlå att något hände utan att ha hört båda parter. Om jag mördar någon och sedan påstår att den här personen först våldtog mig, så är det inget folk kommer ta för sanning utan att det bevisas - och det har aldrig bevisats att Daniel slog någon tjej. Detta är bara något som ett fåtal av de inblandade påstår.
Citera
2011-02-12, 23:05
Medlem
PH1s avatar
Så kortfattat är örfilningen ett rykte som förnekas av den flicka som skulle ha blivit örfilad. Ryktet har använts av svenskfientliga för att ge intrycket av Daniel som kvinnomisshandlare, något som enligt nordisk heder inte är acceptabelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Om du vill indela samhället efter ras, eller etnicitet som det kanske bör kallas, är du rasist. Enkelt. En etnopluralist är en rasist. Den enda skillnaden är att det är ett mer modernt ord som passar bättre till det mer moderna ordet etnicitet. Såvida du inte tycker att det är okej att adoptera somalier då, i detta etnopluralistiska samhälle.

Nej, vi vill inte ha etnopluralistiska samhällen, vilket vore detsamma som mångkultur, utan en etnopluralistisk värld. Vi indelar inte samhället efter ras. Sverige ska vara svenskt, Israel judiskt, Frankrike franskt osv. Du som vänsterextremist är förstås van vid att indela människor och värdera dem högre eller lägre beroende på yrkesgrupp och vill se dem strida mot varandra istället för att enas och bygga upp samhället tillsammans. Ni vill splittra och slå sönder.
Citera
2011-09-23, 20:05
Medlem
Teleskopbatongs avatar
Bump, just för att detta var den nyaste tråden. Tappat bort mitt exemplar av FUP och tänkte skaffa ett nytt, vet att det är Huddinge Tingsrätt men inte vilket nummer? Någon som vet?
Sitter på mobilen och lite illa till, har inte tid att forska själv.
Citera
2011-09-25, 21:12
Medlem
Strike3s avatar
Segra eller dö.
Citera
2011-09-25, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamligasallskapet
Efterfrågar också förundersökningen då jag periodvis funderat kring detta. Som nämnt i tråden dock att betrakta som en petitess i sammanhanget, en örfil rättfärdigar inte en avrättning. Min uppfattning kring nationalistiska män talar dessutom starkt för kvinnoskydd och våld mot dem (kvinnor) står inte högt i kurs - således känns det spontant som att örfilen inte heller kom oprovocerat. Även om det förstås är populärt för den autonoma vänstern och etablissemanget att peka ut en slaktad tonårspojke som en kvinnomisshandlande dödsknarksnazist.

Fast kvinnomisshandel är inte sådär jätteovanligt i nazikretsar heller. Sitter inte vår kära Jesper Olsson i skrivande stund inne för kvinnomisshandel?
Citera
2011-09-25, 22:30
Medlem
Nelias avatar
Jag sympatiserar inte på något sätt med Daniels (påstådda eller verkliga) ideologiska övertygelse. Jag är snarare övertygad vad man nog skulle beteckna som båda antirasist och vurmare av mångkultur. Men jag menar att sakfrågan egentligen är tämligen ointressant.

* Så han slog en tjej? Ja, det var ju inte direkt positivt.
* Det spelar ingen som helst roll om det var "provocerat" eller "oprovocerat" han slog tjejen - mordet är fortfarande ett mord.
* Det spelar ingen som helst roll om gärningsmännen kände till saken eller inte - mordet är fortfarande ett mord.
En eventuell örfil ändrar inte detta. Om han så hade sparkat någon i huvudet i något annat sammanhang ändrar inte det faktum att det var fråga om ett mord.
* Det spelar inte heller någon som helst roll om huruvida han nu var nazist eller inte, eller om han uppfattades som nazist av gärningsmännen eller inte. Det är fortfarande ett mord.

Sedan kan man ju tycka vad man vill om huruvida denna tragedi, mordet på en ung människa, bör användas som politisk symbol eller för att göra politiska poänger. Men det förändrar inte sakfrågan enligt mig.
Citera
2012-04-30, 15:14
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Men det var ju därför han blev utkastad från festen. Framgår av förundersökningen, om jag inte minns fel. Plus, kan man anta, att han antogs vara rasist. Ni är sällan populära bland folk vet du.

så du förespråkar mord på 17 åringar med dålig uppväxt som handlat snett i livet, gäller det alla invandrarbrottslingar också?
Citera
2012-04-30, 16:53
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbananbrallan
så du förespråkar mord på 17 åringar med dålig uppväxt som handlat snett i livet [...]?

Exakt var läste du det?
Citera
2012-04-30, 19:36
Medlem
beyonds avatar
En tråd full av tjatter om vad som hände eller inte hände? Det här är Flashback, fram med förundersökningen och sluta gissa, för i helvete.
Citera
2012-06-22, 01:22
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeYourSoul
Fast kvinnomisshandel är inte sådär jätteovanligt i nazikretsar heller. Sitter inte vår kära Jesper Olsson i skrivande stund inne för kvinnomisshandel?

Detta inlägg har jag missat. Nej jag satt inte inne då. Och jag har aldrig ens blivit beskylld för kvinnomisshandel i hela mitt liv. Vill bara poängtera det.
Citera
2013-11-24, 19:31
Medlem
Chokladpralinens avatar
2000-12-09 Daniel Wretström - Salem - mer aktuellt än någonsin.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/76351?programid=2519

Snart 13 år sedan och har det blivit bättre?
Nej, det oprovocerade grova våldet som då 9/12-00 fick stora rubriker och varenda svensk att förfäras har idag blivit vardagsmat.
Tänk om vi 9/12-00 hade vetat hur vårt då fortfarande hyfsat trygga land skulle utvecklas fram till 2013-11-24.
Dagligen läser och hör vi om det grova våld som ger sig tillkänna, både mellan olika grupperingar i samhället och när enskilda privatpersoner drabbas.

Jag kom att tänka på Daniel och Salem när jag nu läser dagens vidriga polisiära rapporteringar och fann ett liknande fall:

http://polisen.se/Norrbotten/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-11-24-1313-Misshandel-Goteborg/

Är det inte nog nu? Vad ska vi göra?

Årets Salemsmarsch borde bli landsomfattande där vi alla går ut och visar vårt avståndstagande, markerar att nu får det vara nog.
Citera
2013-11-24, 19:37
Bannlyst
Den 7 December anordnar Svenskarnas parti en demonstration under parollen "Stoppa Svenskfientligheten" för att visa vårt missnöje över det mångkulturella främlingsvåld som drabbat Daniel och många andra.
https://www.flashback.org/t2259319

Salemmanifestationen som sådan existerar inte längre, även om han vad jag förmodar kommer att hedras av närstående och nationalister på sin dödsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in