Citat:
Ursprungligen postat av ympningsplikt
Du är mycket inkonsekvent med dina inlägg. Du outar ju själv personer vilket gör det väldigt lätt att hitta brottsoffer och familj.
OT: Ett exempel av många är när du nyligen outade en person med ett väldigt ovanligt efternamn.
Nej. Jag är väldigt konsekvent. Jag outar åtalade eller dömda personer, inga namn eller bilder på offer eller oskyldiga. Att det sedan finns idioter som vill ta reda på oskyldiga familjemedlemmar mm kan inte jag rå för. Dom som vill göra det gör det oavsett om personen är outad på FB eller inte.
När offret finns inom familjen så lägger jag upp en länk till förövarens namn och ber av hänsyn till offret att andra på FB inte outar namnet.
https://www.flashback.org/sp31913619
Det jag berättade ur domen ovan går inte för en utomstående att förstå vilka offren var. Jag försöker alltid ta så mycket hänsyn det går mot offren. Men iomed att vi outar kriminella personer på FB så går det inte att unvika att för den som vill söka anhöriga mm.
Personligen tycker jag det funkar väldigt bra på FB med att dom flesta undviker att outa anhöriga mm.