• 1
  • 2
2004-08-18, 10:29
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVito
men jag skulle nog helst gå till en Chipotle.
Lite väl flashig hemsida, men det vattnades rejält i munnen när man kollade in menyn...

Det är lite konstigt att det inte finns någon bra texmex-kedja i Sverige med tanke på att svenskarna verkar älska just texmex. Det är bara att kolla i vilken livsmedelsbutik som helst - de flesta har både Old el Pasos och Santa Marias texmex-sortiment i hyllorna...
Citera
2004-08-19, 00:31
Medlem
Töntigt att gå in på Max och "visa vem som bestämmer" och beställa egenkomponerad burgare. Blev de andra gästerna imponerade? Fick du stånd?

Ser framför mig hur man ställer sig i kön, tittar på killen bakom och flinar - nu ska du få se hur man gör, hur man ställer till ett helvete för personalen höhö.

Kunde inte låta bli
Citera
2004-08-19, 00:52
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha
Töntigt att gå in på Max och "visa vem som bestämmer" och beställa egenkomponerad burgare. Blev de andra gästerna imponerade? Fick du stånd?

Ser framför mig hur man ställer sig i kön, tittar på killen bakom och flinar - nu ska du få se hur man gör, hur man ställer till ett helvete för personalen höhö.

Kunde inte låta bli

Kan inte heller låta bli.
Att kunna beställa en burgare med något eget på för sina surt förvärvade slantar anser jag vara en mänsklig rättighet.
Vill jag strunta i dessingen och få senap istället så får det absolut inte anses som jag stressar personalen.
Vill helt enkelt få valuta för mina pengar.
Och gästen har alltid rätt!! (Inom vissa gränser förståss)

Försår att du befunnit dig i den förnedrande situationen att som anställd behövt utföra något annat än det vanliga.
För vissa individer så kan den situationen vara närmast övermäktig.
Hoppas att du bytt jobb, för ditt eget bästa.
Citera
2004-08-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Kan inte heller låta bli.
Att kunna beställa en burgare med något eget på för sina surt förvärvade slantar anser jag vara en mänsklig rättighet.
Vill jag strunta i dessingen och få senap istället så får det absolut inte anses som jag stressar personalen.
Vill helt enkelt få valuta för mina pengar.
Och gästen har alltid rätt!! (Inom vissa gränser förståss)

Försår att du befunnit dig i den förnedrande situationen att som anställd behövt utföra något annat än det vanliga.
För vissa individer så kan den situationen vara närmast övermäktig.
Hoppas att du bytt jobb, för ditt eget bästa.

Nej, faktiskt inte. Jag är som den "grå mainstreammassan", aldrig jobbat på hamburgerhak dock.
Visst fan kan man beställa vad man vill ha på sin burgare. What's so special about it?
Tror du att din tysta protest gör att personalen gråter ut hos sina chefer?
De har oftast färdiga menyer för att du snabbare (?) kan få din mat. Vill man ha sin superburgare och endast har surt förvärvade slantar så blir det billigare att göra de själv. EXAKT som du vill ha dom.

- 10.000 gånger mer än du kan säga, SPEGEL! -
Citera
2004-08-19, 01:09
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Nej, faktiskt inte. Jag är som den "grå mainstreammassan", aldrig jobbat på hamburgerhak dock.
Visst fan kan man beställa vad man vill ha på sin burgare. What's so special about it?
Tror du att din tysta protest gör att personalen gråter ut hos sina chefer?
De har oftast färdiga menyer för att du snabbare (?) kan få din mat. Vill man ha sin superburgare och endast har surt förvärvade slantar så blir det billigare att göra de själv. EXAKT som du vill ha dom.

- 10.000 gånger mer än du kan säga, SPEGEL! -

För din upplysning så kan jag rapportera att ingen i personalen tog illa upp.
Möjligtvis så var dom fundersamma över min alldeles egna kryddning och övriga komposition.
Den är väldigt god, ger däremot inte ut receptet till dig.
Törs själv prova att modifiera det du alltid hittils närmast kravlöst stoppat i käften.
Citera
2004-08-19, 01:25
Medlem
Citat:
För din upplysning så kan jag rapportera att ingen i personalen tog illa upp.
Möjligtvis så var dom fundersamma över min alldeles egna kryddning och övriga komposition.
Den är väldigt god, ger däremot inte ut receptet till dig.
Törs själv prova att modifiera det du alltid hittils närmast kravlöst stoppat i käften.

Skulle just be att få slippa receptet när du själv skrev det!
Jag säger inte att du inte får ändra din beställning, men gör ingen big deal av det. Du försöker låta så rebellisk över att du har "makt" över nån 16-åring på MAX och att du har betalat och därför rätten att beställa vad f-n du vill.

99.8% gör en vanlig beställning. Låt dom få göra det utan att få det som "kravlöst stoppat i käften".
Citera
2004-08-19, 01:30
Medlem
nollnittons avatar
Klart man ska få besälla vad man vill på en hamburgerRESTAURANG!!
Om personalen inte skulle gått med på det skulle dom säkert sagt "-Nej, det går inte, välj nåt som står på menyn".
Genom att ställa vissa krav så hjäper man faktiskt även till att utveckla kedjan, då dom får reda på vad kunderna vill ha.
Citera
2004-08-19, 01:51
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Skulle just be att få slippa receptet när du själv skrev det!
Jag säger inte att du inte får ändra din beställning, men gör ingen big deal av det. Du försöker låta så rebellisk över att du har "makt" över nån 16-åring på MAX och att du har betalat och därför rätten att beställa vad f-n du vill.

99.8% gör en vanlig beställning. Låt dom få göra det utan att få det som "kravlöst stoppat i käften".

Jag frågade hövligt om det gick att slippa vissa och tllägga andra ingredienser.
Om inte det hade varit möjligt så hade jag placerat min burgarbeställning på annan plats.
Att terrorisera småflickor har aldrig varit min sysselsättning.
Men däremot att få käka en burgare som jag gillar oavsett vilken kedja den tillverkats i.
Som tidigare sagt, våga komma med individuella beställningar.
Tyvärr så är ju inte det möjligt för fåren i hagen!
Citera
2004-08-19, 07:24
Medlem
Citat:
Jag frågade hövligt om det gick att slippa vissa och tllägga andra ingredienser.
Om inte det hade varit möjligt så hade jag placerat min burgarbeställning på annan plats.
Att terrorisera småflickor har aldrig varit min sysselsättning.
Men däremot att få käka en burgare som jag gillar oavsett vilken kedja den tillverkats i.
Som tidigare sagt, våga komma med individuella beställningar.
Tyvärr så är ju inte det möjligt för fåren i hagen!

Jaha du tänker så!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in