2011-01-26, 13:20
Medlem
tjena! det är så att jag har ett problem... förra året har jag haft svartjobb. min chef har lovade att jag skulle få svarta pengar eftersom jag pluggar. allt gick bra tills idag då jag fick veta att jag ska bli taxerad (? osäker på vad man säger...) och att jag ska skatta på det jag tjänat. jag vet inte hur läget ser ut, men jag målar upp en ganska mörk framtid här
vad ska jag göra ?

till grejen hör att han själv en riktig pajas och har inte betalat skatt på 20 år
Senast redigerad av steam machine 2011-01-26 kl. 13:22.
Citera
2011-01-26, 13:27
Medlem
TDowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steam machine
tjena! det är så att jag har ett problem... förra året har jag haft svartjobb. min chef har lovade att jag skulle få svarta pengar eftersom jag pluggar. allt gick bra tills idag då jag fick veta att jag ska bli taxerad (? osäker på vad man säger...) och att jag ska skatta på det jag tjänat. jag vet inte hur läget ser ut, men jag målar upp en ganska mörk framtid här
vad ska jag göra ?

till grejen hör att han själv en riktig pajas och har inte betalat skatt på 20 år

Säg att du ska ha dina svarta pengar, annars skaffar du fram bevis på att han har svartat i 20 år o går till polisen. Du måste också hota han.
Citera
2011-01-26, 13:27
Medlem
... Betala bara skatten.
Citera
2011-01-26, 13:32
Medlem
mm självklart ska jag betala tillbaka på skatten... heltdumt av mig att jobba svart. jag har helt enkelt lärt mig min läxa. men som sista stöt ska gubbjäveln smaka på skit han också.
Citera
2011-01-26, 16:31
Medlem
bernankes avatar
Fyra sköna tillsägelser utdelade - skärp er.

/mod
Citera
2011-01-26, 19:00
Medlem
Av det lilla jag kan uttyda av det du skriver verkar det som att det är din chef som är ansvarig för inbetalningen av skatt vilket kan ha stor betydelse.

För att kunna ge ett bra svar på om din "chef" blåst dig eller sig själv måste vi veta vad du jobbat med samt vad du tjänat, minst... Det vore även bra att veta vem som sagt att skatten ska betalas samt vad som sades när du tog jobbet...
Citera
2011-01-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steam machine
vad ska jag göra ?

Taxerad av vem? Det är inte han som försöker blåsa dig genom att påstå att han kommer betala in skatt/arbetsgivaravgifter etc. men själv stoppar dem i fickan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in