Förutom att detta visar på våra kontrollerande myndigheters flathet och inkompetens, samt oförmåga att kolla upp i sht MENA o negrer, börjar jag nu bli allt mer övertygad om att det rör sig om en arabisk invällare med låg kompetens.
Finns det ingen fb:are i närheten som kan outa honom?
Jag tror inte det. Om man jfr med cachen som är senast uppdaterad 17/1 ser man att en kvinnlig vikarie har blivit fastanställd och att det finns ytterligare en ny kvinnlig vikarie.
Inga mansnamn har försvunnit mellan dessa två datum alltså.
obs sökorden som är markerade på cachesidan har inte med det flyttade namnet att göra.
Senast redigerad av ka kui 2011-01-28 kl. 12:21.
Språket skapar problem i vården
Publicerat: onsdag 27 januari 2010 kl 16:51, Nyheter P4 Örebro , Dela
Socialstyrelsen slår nu larm om att allt fler läkare är för dåliga på att prata och förstå svenska. Lukman Ersan som själv kom till Sverige som 18-åring och som sedan dess utbildat sig till läkare, håller med om att många av hans kollegor inte är tillräckligt bra på svenska.
"Jag har sett det på flera ställen när jag tjänstgjorde i Örebro", säger läkaren Lukman ErsanSpråket skapar problem i vården (1:40)
Socialstyrelsen slår nu larm om att allt fler läkare är för dåliga på att prata och förstå svenska. Lukman Ersan som själv kom till Sverige som 18-åring och som sedan dess utbildat sig till läkare, håller med om att många av hans kollegor inte är tillräckligt bra på svenska. I inslaget hörs också Christian Thörnqvist, läkarrekryterare på landstinget. Reporter Anna Björndahl. SR Örebro. 10-01-27 Lägg till i spelkö Spara som favoritklipp Dela Facebook Twitter Digg Del.icio.us Direkt länk till ljudet Poddradio Öppna i spelaren
Problemen med att läkare inte kan tillräckligt bra svenska ökar, har Socialstyrelsen påtalat för regeringen. SKL ska titta närmare på frågan.
Senast redigerad av ka kui 2011-01-28 kl. 17:51.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!