2011-01-26, 12:04
Medlem
Snackade med en kar här om dagen om kost och matlagning, och han nämnde att han köpte hem lax för runt 59-69 kr kilot från Norge och fick det levererat till dörren. Då köpte han 20 kilo, han hade inte namnet på företaget kvar. Och jag har förgäves sökt på internet utan resultat :/

Undrar om någon här vet en sida som säljer lax till bättre pris än den skiten vi köper på ica för 79kr fryst halvkilo.

Såg en svensk sida fiskebilen.se men det var på tok för höga priser, då detta var svenskt. Och vi vet att all fisk och skaldjur är mycket billigare i Norge.
Citera
2011-01-26, 14:47
Medlem
Sees avatar
Inte det svar du söker men..

Var något företag som körde runt i kvarteret och sålde fisk.. Torsken var väldigt vattenbesprutan och hälleflundran var sjukt, SJUKT dåligt styckad. Mycket besviken.
Citera
2011-01-26, 14:51
Medlem
Maledictuss avatar
Tror att det finns ett företag som heter Fiskexpressen (Fiskeexpressen?). Har hört någon radioreklam om det företaget.
Citera
2011-01-26, 19:00
Medlem
Vem bryr sig om sketen odlad lax? Köp riktigt lax istället.
Citera
2011-01-26, 20:22
Medlem
rayraviolis avatar
Man kan hitta färsk laxfilé (norsk odlad) för omkring 80 kr/Kg om man kollar runt lite och har tur. Inte så farligt och då behöver man inte köpa en hel låda. Svensk eller vild var det länge sen jag såg, men nån får gärna tipsa om det finns i Stockholm.
Citera
2011-01-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr.kapten
Vem bryr sig om sketen odlad lax? Köp riktigt lax istället.

Ja du skall du finna hederligt upptagen lax som inte är odlad så blir kilo priset något helt annat.

Nu var ju dessvärre ditt svar totalt irrelevant angående min fråga, att hitta billig lax från Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in