2011-01-26, 03:37
Medlem
Och hur bör jag gå tillväga?
Utesluter extern hdd då den redan är i full användning.

Jag har DVD-R (4,7gig) skivor jag gärna vill lägga mp3orna på, någon med tips om hur jag fyller dessa skivor med all musik?
Citera
2011-01-26, 04:17
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junip
Och hur bör jag gå tillväga?

Jag har DVD-R (4,7gig) skivor jag gärna vill lägga mp3orna på, någon med tips om hur jag fyller dessa skivor med all musik?
Bränna med iTunes eller Toast?
Citera
2011-01-26, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Bränna med iTunes eller Toast?
Toast 10 Titanium får jag ej att fungera, har försökt bränna skivor flertalet gånger innan och det är alltid något problem som uppstår när processen startat..

Vill du ge en snabb-guide genom antingen iTunes eller Toast om hur jag går tillväga?
Det skulle uppskattas.
Citera
2011-01-26, 11:34
Medlem
felstavadds avatar
Lättast är att följa dennna guide: http://support.apple.com/kb/HT1382
Citera
2011-01-26, 11:53
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junip

Jag skulle köpa en ny extern hårddisk och lägga all din musik på. Om du har mycket musik.
Annars kommer det bli tidskrävande och säkert dyrare och spara ner allt på skivor.
Citera
2011-01-26, 14:16
Medlem
kaffelattes avatar
Lånar tråden lite.

Jag har en iPod classic fullmatad med musik, Ca 85 gb. Och nu är det så att jag vill kopiera över all musik till min externa hårddisk för att ha den som backup där, ifall min ipod skulle pajja eller tappas bort eller dylik.
Jag har tidigare gjort det, men då tror jag att jag tappade en del musik, det var inte frivilligt den gången, då poden var jävlig och bökig.
Nu till min fråga.:
Hur stor är risken att jag tappar bort en del musik på vägen, om jag tänker kopiera allt i ett och låta datorn stå och jobba ett par timmar.?

Alternativet är ju att ta 2-4gb i taget, men det kommer bli oerhört tidskrävande och jobbigt.

Tackar på förhand!
Citera
2011-01-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Jag skulle köpa en ny extern hårddisk och lägga all din musik på. Om du har mycket musik.
Annars kommer det bli tidskrävande och säkert dyrare och spara ner allt på skivor.
En extern hdd kan alltid krascha, anledningen till varför jag vill spara musiken på skivor.. Det är väldigt mycket musik men jag bryr mig inte hur tidskrävande det är, tid är nämligen något jag har.
Citera
2011-02-04, 14:46
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte
Lånar tråden lite.

Jag har en iPod classic fullmatad med musik, Ca 85 gb. Och nu är det så att jag vill kopiera över all musik till min externa hårddisk för att ha den som backup där, ifall min ipod skulle pajja eller tappas bort eller dylik.
Jag har tidigare gjort det, men då tror jag att jag tappade en del musik, det var inte frivilligt den gången, då poden var jävlig och bökig.
Nu till min fråga.:
Hur stor är risken att jag tappar bort en del musik på vägen, om jag tänker kopiera allt i ett och låta datorn stå och jobba ett par timmar.?

Alternativet är ju att ta 2-4gb i taget, men det kommer bli oerhört tidskrävande och jobbigt.

Tackar på förhand!
baBump
Citera
2011-02-04, 15:18
Medlem
Cuprinols avatar
Citat:
Lånar tråden lite.

Nu till min fråga.:

Tackar på förhand!
DeTune använder jag och tycker det fungerar bra.

http://www.headlightsoft.com/detune/
Citera
2011-02-04, 17:58
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprinol
DeTune använder jag och tycker det fungerar bra.

http://www.headlightsoft.com/detune/

ska kolla in det..!
Men är man säker på att man inte tappar några låtar på vägen??
Sist gjorde jag det, och då använde jag Senuti..
tackar tackar
Citera
2011-02-05, 02:55
Medlem
Cuprinols avatar
Citat:
ska kolla in det..!
Men är man säker på att man inte tappar några låtar på vägen??
Sist gjorde jag det, och då använde jag Senuti..
tackar tackar
Jag har använt det 1 gång och då flyttade jag över ca 20 GB. Är inte säker på att allt kom med dock.
Om det nu händer att allt inte kommer med så är det ju bara att gå igenom ipoden och se om du eller programmet missade något. Du kopierar ju bara över dom så filerna ligger ju kvar på ipoden.
Citera
2011-02-05, 18:33
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprinol
Jag har använt det 1 gång och då flyttade jag över ca 20 GB. Är inte säker på att allt kom med dock.
Om det nu händer att allt inte kommer med så är det ju bara att gå igenom ipoden och se om du eller programmet missade något. Du kopierar ju bara över dom så filerna ligger ju kvar på ipoden.

Ja, men det blir ju ganska jobbigt att sitte o kolla igenom 80gb musik, o se om nått har missats.. Men jag får väl gå på 10 gb i taget o kolla igenom under tiden, så inget blir försvunnet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in