Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
De etablerade partierna i Bjuv (exl SD) vill alltså att folk skall betala in skatt, men man skall inte behöva redovisa vart pengarna går. Det är väl intressant oavsett politisk hemvist att veta vilka det är som är kostnaden i kommunen.
Indelningen nordiska-utomnordiska kommer dock blanda holländare med afghaner och bli lite missvisande.
Man vill ju helst av allt kunna punktmarkera bruningarna från mellanöstern för att påvisa vilka socialbidragsparasiter de till naturen voro!
Jag tror nu inte det bor speciellt många holländare i Bjuvs kommun.... Och de som till äventyrs skulle råka bo där, belastar sannolikt inte socialtjänsten.... Bjuv är en liten skitkommun i Nordvästra Skåne. Alldeles i närheten av Helsingborg och ganska nära Landskrona. En fem-sex mil från Malmö och med Köpenhamn på lite halvt obekvämt pendlingsavstånd. Brottsligheten i Bjuvs kommun låg tidigare på en anmärkningsvärt hög nivå, men en massiv satsning av polisiär närvaro rapporteras ha gett positiva resultat med vikande kriminalitet som följd. Jag har
mycket svårt att föreställa mig att någon holländare, tysk eller britt skulle välja att bosätta sig på denna plats. Möjligtvis kan tänkas att lite lägre fastighetspriser än de omgivande tätorterna har kan locka, men det finns inte speciellt mycket arbetstillfällen i kommunen numera. Så de som ränner på soc är nog allt de vanliga WT-svennarna, missbrukarna och så givetvis den allt överskuggande majoriteten av bidragsblattar!