Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-26, 00:42
Moderator
HelgeBuks avatar
Tycker det är ganska osmart att röka och dricka alkohol, framförallt för att de är så tråkiga jämfört med andra droger (nu har jag iofs inte testat speciellt mycket, men det är den bild jag fått av det hela). Sen är det väl inte direkt hälsofrämjande, men det lägger jag ingen större vikt vid. Jag älskar godis och det är knappast heller jättenyttigt.

Har även svårt att riktigt förstå mig på "tjocka" människor. Båda mina föräldrar är det, och jag har inget emot dem, jag tycker alltså inte illa om tjockisar, utan är mer fascinerad över hur det kan gå så långt innan de tänker "hallå där, vad trånga byxorna blivit - kanske dags att sluta med chipsen".

Får väl erkänna att jag till viss del lider av Alpha-Omegas elit-tänk.
Citera
2011-01-26, 00:55
Medlem
Supersmurfens avatar
Jag tycker Frank Marino inte har fått det erkännande som han värd.

Jag tycker att pulvermos är godare än hemlagat potatismos.
Citera
2011-01-26, 01:45
Medlem
bendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Pulvermos är värre än kollektivism!
Citera
2011-01-26, 11:54
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:

Håller med!
Citera
2011-01-26, 12:54
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageMan
Till skillnad från andra ideologier så lämnar liberalismen mycket utrymme för personliga åsikter och värderingar som inte har med ideologin att göra. Jag tycker att det vore ganska intressant att se vad ni andra liberaler/anarkokapitalister här på flashback har för personliga åsikter/värderingar utöver den liberala ideologin

Nämen vadå. Jag är kommunist och drogliberal. Tönt.
Citera
2011-01-26, 16:03
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Har du inga personliga värderingar utvöver dom som kan kopplas direkt till din ideologi? Givetvis ska folk få göra vad de vill med sina egna kroppar men det är inte riktigt det tråden handlar om. Jag undrar vad för ickeideologiska värderingar nyliberaler/anarkokapitalister har.
Jaha.

Hmm, kan inte direkt komma på någon då alla mina värderingar (som jag kan komma på) är liberala...

Vad menar du för värderingar, kan du ge exempel?
Citera
2011-01-26, 16:11
Medlem
Citat:
Till skillnad från andra ideologier så lämnar liberalismen mycket utrymme för personliga åsikter och värderingar som inte har med ideologin att göra. Jag tycker att det vore ganska intressant att se vad ni andra liberaler/anarkokapitalister här på flashback har för personliga åsikter/värderingar utöver den liberala ideologin

Själv är jag ganska konservativt lagd, jag lägger mycket värde i kärnfamiljen och jag tycker också att könsroller generellt är någonting positivt som borde uppmuntras mer i samhället. Undantaget från den konservativa synen är väl den om sinnesförvridande substanser, så länge man nyttjar sina substanser ansvarsfullt så tycker jag att det är mycket trevligt att använda dem, vare sig det är alkohol, cigaretter eller cannabis.

Jag har inga egentliga åsikter om så mycket annat. Tycker folk ska vara fria och jag menar det också. Jag har preferenser, men jag ser det som någonting annat än åsikter. Jag föredrar människor som inte försöker göra sig till, föredrar människor som ler mycket, föredrar kvinnor som är i lite mer klassiskt könsroll än dagens. Fast åsikter och smak är någonting helt annorlunda anser jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Nämen vadå. Jag är kommunist och drogliberal. Tönt.

Fast att ha självmotsägande åsikter är ju egentligen inte att ha någon av åsikterna, det är bara att vara förvirrad. Drogliberalism i ett samhälle utan privat produktion, privat distribuering, privat entreprenörsskap... hur ska det gå till? Ska majoriteten rösta för om minoriteten ska få ta droger? Lycka till med det.
Citera
2011-01-26, 16:29
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Jag tycker Frank Marino inte har fått det erkännande som han värd.

Instämmer på bägge!

Så tycker jag att kvinnor bör vilja bli slagna och bestämda över, att folk borde läsa fler kvalitetsromaner, och att alla borde dricka tjeckiskt öl och röka pipa.
Citera
2011-01-26, 17:02
Medlem
Något småborgerlig av mig, med tydliga libertinska inslag.

Jag uppskattar rationellt tänkande, speciellt i ett kritiskt förhållningssätt till alla givna "auktoriteter".
Citera
2011-01-26, 17:26
Medlem
Citat:

Att föredra pulvermos är en värre dödssynd än att mörda! Stalin och Hitler skulle darra inför denna ondska!
Citera
2011-01-26, 17:42
Medlem
Offsures avatar
Jag finner värde i sansade normer, och i att inte vara beroende av andra. Förändring bara för förändringens skull är meningslöst och kan vara skadligt. Grundläggande konservatism alltså, även om jag inte alls tycker om de frågor som konservatismens "huvudspår" driver idag.
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Att föredra pulvermos är en värre dödssynd än att mörda! Stalin och Hitler skulle darra inför denna ondska!
Inte bara det! Det är irrationellt. Supersmurfen tillber sin egen lilla pulvermos-gud och ignorerar verkligheten runt honom.
Citera
2011-01-26, 17:47
Medlem
TageMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantvrist
Jaha.

Hmm, kan inte direkt komma på någon då alla mina värderingar (som jag kan komma på) är liberala...

Vad menar du för värderingar, kan du ge exempel?

jag menar saker som att man kanske tycker att det är omoraliskt att ta droger och inte vill samverka med nyttjare men samtidigt inte vill förbjuda det. Eller att man kanske tycker illa om en folkgrupp men erkänner fortfarande deras rättighter etc etc.

Många intressanta svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in