• 1
  • 2
2011-01-25, 22:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
De fasta kostnaderna jag har är hyra 2500, resekostnader 500, CSN 1000, övriga räkningar 700, luncher (20x80)=1600. totalt: 6300 kr.

Det ger 1000 kr kvar till mat och övrigt varje månad, dvs ~40 kr per dag.

1600 + 1000 = 2600, det borde räcka och man behöver inte äta havregryn om man köper råvaror och lagar mat hemma + tar med lunchlåda. Toapapper - köp en bal för 89 kr på hemköp eller nåt, lär räcka länge. Handla schampo, tvål och sånt på rusta o ÖoB i bulk när det är billigt. Jag trodde vi skulle hjälpa ts nå sitt mål?
Citera
2011-01-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
1600 + 1000 = 2600, det borde räcka och man behöver inte äta havregryn om man köper råvaror och lagar mat hemma + tar med lunchlåda. Toapapper - köp en bal för 89 kr på hemköp eller nåt, lär räcka länge. Handla schampo, tvål och sånt på rusta o ÖoB i bulk när det är billigt. Jag trodde vi skulle hjälpa ts nå sitt mål?

Du har rätt... Jag läste trådstarten slarvigt och tog nånstans för givet att matkostnader även inkluderar lunch.. Men som sagt har du rätt...
Citera
2011-01-26, 23:39
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Skulle nog spara lite mindre men lite längre eftersom du inte verkar spara till något speciellt utan bara vill ha en buffert på 100 tusen. Lättare om du skulle spara till en bil eller något liknande, då skulle du känna dig mera driven att leva snålt i 5-6 månader men om du bara gör det för att få sparpengar så finns ju risken att du börjar spenda efter ett par månader.

Skulle aldrig funka för mig i alla fall, men sen är jag dålig på att spara pengar, mycket roligare att göra sig av med dom.
Citera
2011-02-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankish
Får man fråga vad du jobbar som med den lönen? Vilket utbildning (Om det är någon) bara nyfiken, rent allmänt.

Jag är också nyfiken!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in