Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Den amerikanska versionen får ihop dom tvära kasten mellan sorgliga gråtklipp och glada åh-domförtjänarverkligendendärsjuktextravagantasalong en tycker jag. Den stora skillnaden är ju att olyckorna som drabbat dom amerikanska familjerna brukar ligga i dåtid. Oftast har dom även bearbetat det värsta.
Detta är en mycket stor skillnad mellan de två programmen. Jag upplever det som en skillnad vilken gör det hela ungefär tolv gånger mer känslosamt. I E.H.M.O har alla deltagare mycket riktigt redan gått igenom det förförliga och precis som filofaxen säger bearbetat det värsta. Här är det precis tvärt om och satan så det svider...med barn och allt inblandade. Kan knappt föreställa mig vad de har framför sig.
Blir så satans tagen av hela situationen och har småpanik över hur det kommer att "sluta". Får väl lägga manuell prenumeration hos Ratsit för att se att pappan lever vidare, alternativet känns helt verklighetsfrämmande. Å andra sidan, svårt att bekanta sig med den dag då man inte längre får någon träff.
Att se hans två döttrar i TV, två till synes underbara barn, med vetskapen om det oundvikliga som komma skall känns rent ut sagt förjävligt. Har aldrig känt ett behov av att blanda mig i något TV-program men här börjar man ju på allvar fundera över om man själv kan bidra med något.