2011-03-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creative78
http://www.sydsvenskan.se/varlden/article1402855/Koptisk-kyrka-brand-i-familjegral.html

här mer "Islamists looted and burned a Protestant church in Algeria, the congregation's leader said Monday, suggesting they were inspired by a recent wave of religious intolerance in the Arab and Muslim world.
The church - hosted in an apartment block in the city of Tizi Ouzou some 100 kilometers (60 miles) east of Algiers, the Algerian capital - was ransacked and set ablaze on Saturday night, several Algerian newspapers said."

lite äldre men ack så fint: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1552118.ab

det som pågår är inget annat än en islamistisk revolution med lite foto propaganda för att som vanligt försöka få folk på sin sida att klara denna kamp.

ungefär som när små barn skickas framför vuxna att kasta stenar på soldater och sedan kalla soldaterna för barnmishandlare...

Det drabbar oss så som att det kommer bli en stark språngbräda som är nära för attacker mot oss som lever här... säger inte att diktator styre är bra men de höll de islamisterna i schakt för egen vinning skull. Just därför anses Gadaffi och mubarak som kättare bland muslimer

Först Etiopien och nu algeriet och kenya. Hur relaterar du händelserna där, till det som sker i Kairo (som ligger i Egypten som är beläget i nordöstra afrika FYI)?
Citera
2011-04-22, 00:36
Medlem
hitchmemos avatar
Egyptier fortsätter protestera mot kristen guvernör

Islamisk lag förbjuder icke-muslimer att ha ämbete över muslimer.
Och nu kommer direkt bekräftelse på att detta är precis varför muslimer protesterar i Qena.

Viva revulution... men vad säger demokratin om sharia? Blir det iransk lydstat här också!
Citera
2011-04-24, 21:30
Medlem
hitchmemos avatar
Muslimska brödraskapet roll är att mobilisera nationen och skapa en livsstil baserad på islam, säger dess ställföreträdande överbefälhavare Khairat al-shater.

Vid en konferens i Alexandria för två dagar sedan sade Shater vidare att gruppen är beredd att inleda en islamisk regering för att uppnå framsteg som grundas på islamiska principer och att dess mål är att upprätta en islamiskstat och bli världsledande.

Var detta ungdomarnas mål?
Citera
2011-05-08, 13:03
Medlem
http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2011/05/201157222446186609.html
Citat:
At least 10 people have been killed and 186 others wounded in clashes between Muslims and Christians in the Egyptian capital, Cairo.

Egypt's prime minister called an emergency cabinet meeting on Sunday to discuss the violence, a day after witnesses said a mob of people from the conservative Salafi trend of Islam marched on a Coptic church in the northwestern neighbourhood of Imbaba.

The march began over an apparent relationship between a Coptic Christian woman and a Muslim man, amid reports that the woman was being held inside against her will and prevented from converting to Islam.

The verbal clash on Saturday soon developed into a full-fledged confrontation where the two sides exchanged gunfire, firebombs and stones, and another church nearby was set on fire.
Jag har tappat greppet om utvecklingen i Egypten, men jag trodde den den var positiv. Men nu läser jag att 10 dött i skottlossning mellan muslimer och kristna. Inte alls positivt. Och har grupperna börjat beväpna sig? När hände det? På Tahrir Square tidigare i år var det väl ingen av demonstranterna som avlossade några skott!?
Citera
2011-05-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotzer
http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2011/05/201157222446186609.html

Jag har tappat greppet om utvecklingen i Egypten, men jag trodde den den var positiv. Men nu läser jag att 10 dött i skottlossning mellan muslimer och kristna. Inte alls positivt. Och har grupperna börjat beväpna sig? När hände det? På Tahrir Square tidigare i år var det väl ingen av demonstranterna som avlossade några skott!?
Du har tappat greppet för att några mördats? Då har du tappat greppet för de flesta länder antar jag.
Citera
2011-05-08, 14:42
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Du har tappat greppet för att några mördats? Då har du tappat greppet för de flesta länder antar jag.
De flesta andra länder är hittills fria från marcherande islamister som bränner kyrkor och mördar kristna.

Kul att du får hela händelsen att låta som några simpla mord. Men vad annars kan man förvänta sig av en islam-suporter som dig?
Senast redigerad av osiriz88 2011-05-08 kl. 14:46.
Citera
2011-05-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
De flesta andra länder är hittills fria från marcherande islamister som bränner kyrkor och mördar kristna.

Kul att du får hela händelsen att låta som några simpla mord. Men vad annars kan man förvänta sig av en islam-suporter som dig?
De mördas folk överallt i hela världen med en bra högre ratio än Egypten - oavsett var det händer är det fel. Eller kommer vi få se dig kritisera tex Colombia? Nej för din kritik bottnar bara i vilken religion folk har så sluta spela så sympatisk.
Citera
2011-05-08, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Hörru, försöker du medvetet missförstå mig?

Jag menade att jag följde utvecklingen i Egypten noggrannt tidigare i år och att jag nu inte följer utvecklingen noggrannt. Jag trodde utvecklingen var positiv (om än skakig förstås) i Egypten och blev negativt överraskad när jag läste om 10 döda i Kairo igår i skottlossning mellan religiösa grupper.
Senast redigerad av Lotzer 2011-05-08 kl. 15:44.
Citera
2011-05-08, 16:08
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotzer
Hörru, försöker du medvetet missförstå mig?

Jag menade att jag följde utvecklingen i Egypten noggrannt tidigare i år och att jag nu inte följer utvecklingen noggrannt. Jag trodde utvecklingen var positiv (om än skakig förstås) i Egypten och blev negativt överraskad när jag läste om 10 döda i Kairo igår i skottlossning mellan religiösa grupper.
Muslimerna dödade 10 kristna, gör inte så att det låter som en duell eller något..

Citat:

Enligt en lokal präst var de döda kopter.

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article1462413/Krismote-efter-religiosa-oroligheter.html
Citera
2011-05-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Muslimerna dödade 10 kristna, gör inte så att det låter som en duell eller något..

Men beskrivning har stöd av artikeln från al-Jazeera som jag länkade nyss. De har egen korrespondent på plats. Vad har du för stöd för din beskrivning? Du stöder dig på Sydsvenskan via TT via AFP. Din beskrivning kan mycket väl vara felaktig.

al-Jazeera har nu förresten uppdaterat till 12 döda.

(Intressant att prästen var lokal och inte global som jag först trodde )
Senast redigerad av Lotzer 2011-05-08 kl. 16:20.
Citera
2011-07-14, 00:58
Bannlyst
Fan här var det dött.. har varit rätt stora demonstrationer de senaste dagarna i Tahrir.
Citera
2011-07-14, 01:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabSvarvsIndustriAnsvarigeAli
Fan här var det dött.. har varit rätt stora demonstrationer de senaste dagarna i Tahrir.
Ge oss gärna en summering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in