"The reforms Mubarak proposed were changing Article 76 of the constitution. That article sets rules that make it almost impossible for any realistic presidential challenge to the candidate nominated by Mubarak's ruling party."
Du inser inte vilken katastrof detta innebär att han ens får sitta i några månader till, detta är endast för att hämnas på folket, det kommer ske massmord, massgripanden och tortyr, han sa det själv m.a.o antingen väljer ni mig eller kaos. Antingen mig eller så får ni med mina thugs att göra.
Om det Muslimska Brödraskapet kommer till makten vad kan tänkas hända? Deras livsmål är som sagt att förvandla hela planeten till ett kalifat, en global islamistisk nation styrd av Sharia-lagar.
Till en början kan tänkas att brödraskapet håller god min utåt medan de sakta byter ut alla soldater i sin USA-finansierade armé till trogna islamister. USA stryper troligtvis sitt bistånd till Egypten eller hotar med detta för att hålla Suez-kanalen öppen (och därmed naturgasen och oljan flödande till Israel och Europa). Frågan är, hur länge håller detta? Brödraskapet och stora delar av befolkningen hatar USA och Israel som jag förstått det.
När militären väl är utbytt och Muslimska Brödraskapet har förbjudit och slagit ner all politisk opposition är det inte långt till att de allierar sig med Iran. Därefter går det snabbt; Egypten är nu en Teokrati, brödraskapat börjar förfölja alla minoriteter, skär av Suez-kanalen och alla förbindelser med Israel. Samtidigt börjar USA förflytta soldater och material till strategiska positioner för att visa sin styrka. Stärkta av USA:s styrkeuppvisning går Israel till anfall för att säkra tillgång till kanalen och detta gör att Iran och Egypten inte har något val; förinta Israel en gång för alla, kosta vad det vill.