2011-01-29, 11:31
Medlem
sjukt intressant på AJ, en representant ger sin syn, helt sjukt det han säger
Citera
2011-01-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borghesia
Vad är det för stolpskott som blir intervjuad på Al Jazeera nu.
Han hävdar att flertalet av döda är säkerhetsstyrkor.

Hörde du inte apan som va uppe för en stund sen och sa att egypten har gått framåt i 20 år nu under mubarak, dom höll på o garva i studion.
Citera
2011-01-29, 11:34
Medlem
Fassls avatar
Finns det ingen härlig bildsamlig någonstans i tråden?
Citera
2011-01-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Jag är gift med en tjej från nordafrika, arabisktalande (tyvärr mussla) men hon är inte arab!

Brinn din dumme fan!!!

Ja de har arbiskt blod i sig efter alla pedofilvåldtäkter, men SÄRSKILT i egyptien eftersom de hade en så stor population så är det egyptiska dominerande, inte det arabiska!

Egyptier ÄR egyptier INTE araber!!!

Du håller hög klass måste jag säga, fan va du skämmer ut dig.
Jag vet vad egyptier är för nåt inte du.
Citera
2011-01-29, 11:42
Medlem
nymans avatar
Vilket fullt spel USA och EU kör med då dom backar upp att regeringen avgår medans deras knähund till diktator sitter kvar.
Hoppas verkligen inte att Egyptens folk lyssnar på USA eller EU och fortsätter till diktatorn flyr landet och att dom fortsätter likaså i Tunisien tills alla ur den gamla regeringen avgått.
Undrar varför Carl Bildt inte fördömer våldet och kräver att demokrati ska införas i landet mm? javisst ja han gör ju som USA och EU säger.
Citera
2011-01-29, 11:43
Bannlyst
Här är den manual som delats ut till demonstranterna, vilken inte fick läggas ut på nätet (pga säkerhetstjänsten), den verkar som sagt bekant (översatt till engelska från arabiska):

http://www.theatlantic.com/international/archive/2011/01/egyptian-activists-action-plan-translated/70388/

Obama är lite orolig, och USA-flottan börjar få diverse order, förmodligen gasar dom in i medelhavet och Suez dom närmaste dagarna bara för att pinka in reviret, ska bli intressant och se vad svarta havsflottan ställer till med de närmaste dagarna:

http://www.whitehouse.gov/photos-and-video/video/2011/01/28/president-obama-situation-egypt
Citera
2011-01-29, 11:45
Medlem
Media mörkar antalet döda och skadade
Citera
2011-01-29, 11:47
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigO
Du håller hög klass måste jag säga, fan va du skämmer ut dig.
Jag vet vad egyptier är för nåt inte du.

men jag kan stava "har för härkomst" (inte nåt)
Det kan inte du.

Egyptier, talar arabiska, de är inte araber, DUMFAN!!!
Citera
2011-01-29, 11:52
Medlem
Citat:
Det kan inte du.

Vad har du tillfört tråden i dina 10 senaste inlägg? Ta det i ett pm om din poäng som du nu påpekat 5+ gånger är så förbannade jävla viktig. Herregud.
Citera
2011-01-29, 11:54
Medlem
Citat:
Det kan inte du.

ok ok vi säger så, sluta slösa din energi på nåt du inte kommer komma nån vart med
Citera
2011-01-29, 11:55
Medlem
zizacons avatar
Verkar som armén ställt sig eller åtminstone lutar åt folkets sida. Finns bilder där demonstranter tillåts vara på Tahrir-square och stå på fordonen. Torget som ju som bekant stormades tidigare. Och en officer ska enligt Al Jazeera sagt att man inte kommer skjuta mot demonstranterna oavsett vem som ger en sådan order.
Citera
2011-01-29, 11:59
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Vilket fullt spel USA och EU kör med då dom backar upp att regeringen avgår medans deras knähund till diktator sitter kvar.
Hoppas verkligen inte att Egyptens folk lyssnar på USA eller EU och fortsätter till diktatorn flyr landet och att dom fortsätter likaså i Tunisien tills alla ur den gamla regeringen avgått.
Undrar varför Carl Bildt inte fördömer våldet och kräver att demokrati ska införas i landet mm? javisst ja han gör ju som USA och EU säger.

"Vilket fullt spel USA och EU kör med då dom backar upp att regeringen avgår medans deras knähund till diktator sitter kvar." Jupp
Så går det till i den fina världen "he is an asshole but he is our kind of an asshole"
Men i detta fall så finns inga trevliga alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in