2011-01-26, 13:22
Medlem
Adazanims avatar
En sak är säkert, om Egyptens styre faller så blir det en dominoeffekt. Egypten är inte Tunisen vare sig realpolitiskt eller symboliskt. Det symboliska värdet Egypten har för arabvärlden väger rätt så tungt.
Citera
2011-01-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cryptome
REVOLUTION!

Må Gud välsigna Egyptens folk och befria dom från den grymma diktaturen

Må Egyptiens folk slåss med taktik och lyckas med revolutionen!
Sluta tro på gud och tro på revolutionen! Utan en materialistisk grundstomme så är revolutionen förutsagt att misslyckas för att den efteråt övergår till ett religiöst samfund.

Precis som i Iran och det är inte bra.
Citera
2011-01-26, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camoplast
Nej, var själv i Egypten på turistresa och i varje by/stad samhälle fanns det minst 1 koptiskt kyrka.
Så 10 miljoner låter ganska korrekt!

I Kairo samt Sheikh delar en moske med en kyrka samma gata, och inte var det några motsättningar jag såg där heller

Okej, 10 miljoner koptiker (ca 10% av befolkningen enl. Wiki) skulle alltså inte utgöra en väldigt liten minoritet mot ca 90% muslimer?

Motsättningar har vi ju mer än hört talas om, se bara på det senaste muslimska självmordsdådet...

Islamisterna tar nog över och sedan kommer Egypten återgå till stenåldern. Jag är inte positivt inställd, jag ser inget ljus än på ett bra tag för dem.

Men jag hoppas.
Citera
2011-01-26, 13:48
Medlem
SummaSummarums avatar
Ja fy fan, tänk om historien skulle skrivas av er islamkramande konspirationsteoretiker som endast har förakt för alla fria människor. Det skulle bli ett jävla skämt.
Citera
2011-01-26, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHungrig
plane with Gamal Mubarak, his wife and daughter on board left for London Tuesday from an airport in western Cairo, http://www.presstv.ir/detail/162041.html

leve revolutionen...ner med usa tyrann diktaturerna....

När tror ni snuten ger upp? Jag menar deras ledare har ju flytt landet...

Vart landar dom tro?
Citera
2011-01-26, 13:52
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Ja fy fan, tänk om historien skulle skrivas av er islamkramande konspirationsteoretiker som endast har förakt för alla fria människor. Det skulle bli ett jävla skämt.

Varför bryr du dig? Du föraktar människor från MÖ och muslimer i vilket fall. Typiskt eurocentriskt dravel, att alltid tro sig veta vad som är bäst för folk utanför Europa trots att man inte hymlar med att man föraktar folk därifrån.

Brödraskapet har förövrigt rätt så bra relation med landets kristna och uttryckt stöd och till och med hämnd för morden på dom kristna.
Citera
2011-01-26, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Varför bryr du dig? Du föraktar människor från MÖ och muslimer i vilket fall. Typiskt eurocentriskt dravel, att alltid tro sig veta vad som är bäst för folk utanför Europa trots att man inte hymlar med att man föraktar folk därifrån.

Brödraskapet har förövrigt rätt så bra relation med landets kristna och uttryckt stöd och till och med hämnd för morden på dom kristna.

Jag tror att han är övertygad om att det inte finns någon hälsosam teokrati, oavsett folkslag och vart vi än befinner oss. Teokratier bör föraktas av ALLA.

Det är heller inte hälsosamt att ha ett styre eller ett samfund som uttryckligen utlovar våldsamma hämndaktioner eller blodiga straff. Typiskt muslimer att utlova "hämnd".

Många med mig föraktar religiösa människor, detta behöver nödvändigtvis inte betyda att vi hatar "blattar".

Brödraskapets relation är "rätt bra", vad betyder det?

För mig betyder det falskspel och att de kommer sätta en kniv i ryggen på koptikerna när tiden är den rätta.
Citera
2011-01-26, 14:07
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
MÖ folk är inget problem för min del, du snackar skit. Jag föraktar islam för vad den läran gör med människor. Muslimer är offer för hjärntvättning och det är inte förakt jag känner utan medlidande. Vissa skäggtomtar går mig på nerverna dock. Det är uppenbart att islam är ett bedrägeri. Det är ingen idé att låtsas något annat.

Nu var det ju inte det jag talade om dock utan er konspirationsteoretiker som endast föraktar fria människor men det ämnet ville du tydligen undvika.
Citera
2011-01-26, 14:12
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Jag tror att han är övertygad om att det inte finns någon hälsosam teokrati, oavsett folkslag och vart vi än befinner oss. Teokratier bör föraktas av ALLA.

Det är heller inte hälsosamt att ha ett styre eller ett samfund som uttryckligen utlovar våldsamma hämndaktioner eller blodiga straff. Typiskt muslimer att utlova "hämnd".

Många med mig föraktar religiösa människor, detta behöver nödvändigtvis inte betyda att vi hatar "blattar".

Brödraskapets relation är "rätt bra", vad betyder det?

För mig betyder det falskspel och att de kommer sätta en kniv i ryggen på koptikerna när tiden är den rätta.

Det har jag inte sagt emot. Det är däremot alldeles för tidigt att prata om en teokrati eller något liknande, det här är en folklig rörelse som det verkar nu, där brödraskapet också är inkluderade, det går inte att exkludera dom om man nu inte vill ha ännu en diktatur.

Varför föraktar du religiösa människor? föraktar du även koptikerna? Man behöver inte förakta religösa för att man föredrar ett sekulärt styre.

Ja dom har bra relationer med dom kristna pga av deras konservativa förhållningssätt och många koptiker sympatiserar med brödraskapet.
Senast redigerad av Adazanim 2011-01-26 kl. 14:14.
Citera
2011-01-26, 14:14
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
MÖ folk är inget problem för min del, du snackar skit. Jag föraktar islam för vad den läran gör med människor. Muslimer är offer för hjärntvättning och det är inte förakt jag känner utan medlidande. Vissa skäggtomtar går mig på nerverna dock. Det är uppenbart att islam är ett bedrägeri. Det är ingen idé att låtsas något annat.

Nu var det ju inte det jag talade om dock utan er konspirationsteoretiker som endast föraktar fria människor men det ämnet ville du tydligen undvika.

Precis som alla religioner, var konsekvent i din kritik mot religion.
Vad menar du förövrigt med konspiration? Förklara gärna
Citera
2011-01-26, 14:23
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Precis som alla religioner, var konsekvent i din kritik mot religion.
Nej alla religioner lär inte ut samma saker och de har inte samma konsekvenser. Folk som hävdar det är bara mjäkiga fån som inte kan annat än att relativisera. Religioner är ideologier och ideologier kännetecknas av de idéer som ideologierna innehåller. Alla ideologier innehåller inte samma idéer. Förstår du?
Citat:
Vad menar du förövrigt med konspiration? Förklara gärna
Vad jag menar med konspiration kan du läsa i tråden, det finns en säregen verklighetsbeskrivning som brukar komma ifrån muslimer eller vänsterfolk där allt ont i världen härleds till USA, judarna eller västvärlden. Muslimer har aldrig ansvar för någonting enligt den verklighetsbeskrivningen.
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-01-26 kl. 14:28.
Citera
2011-01-26, 14:28
Medlem
Kopterna kan man lugnt säga är missnöjda med Mubaraks regim. Man litar inte på den. Så ni behöver inte fälla några krokodiltårar för Egyptens kristna, som definitivt vill ha förändring i demokratisk riktning.

Vad komiskt förresten att se Israels anhängare flockas och argumentera mot demokrati i mellanöstern. Här blir det omöjligt att missa deras sanna ansikten.

Sionister vill att Egypten ska förbli en korrupt arabdiktatur och vara ett stagnerande land.

Här går en bred uppslutning av människor ut i Egypten och demonstrerar mot diktatur, tortyr, nepotism, korruption osv. och sionisterna vill stoppa detta för att man inte är helt säkra på att demokrati i Egypten skulle vara bra för Israel.

Israel och dess kollaboratörer i väst har inga goda avsikter för andra länder och folk i världen. Låt oss ha detta konstaterat.

Med vänner som Israel behöver man inga fiender.

Jag hoppas att vi snart kan fira att den egyptiska regeringen avsatts.
Senast redigerad av Solidgrund 2011-01-26 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in