2011-01-29, 05:45
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George100
Gå i genom alla mina inlägg som jag skrivit genom åren, då kanske du får en bild huruvida om jag är islamist eller överhuvudtaget muslim. Men det är rättare sagt du som är ute och cyklar du med dina så kallade "kristna" riddare på Flashback ständigt förstör de ämnen som handlar om arabvärlden och får det alltid att handla om Binladen och hur "hemskt" Islam är. Frågan är om du någonsin öppnat en bok eller äns besökt världen utanför Sverige eller din hemby.

En muslim som förnekar sin tro är inte längre muslim enligt Islam, men du verkar inte ha någon vidare kunskap om Islam, samtidigt uttalar du dig om denna religion. Men det är inte detta som är pinnsamt utan det är din efterbliven där du skriver i ett ämne som inte handlar om Islam utan om kravaller och revolutionen i arabvärlden.

Återigen jag tvivlar starkt på att du är en normal människa men du kanske har låst in dig själv i en kyrka och känner en fruktansvärd torgskräck mot oss andra att du anklagar och drar slutsatser ur tomma luften.

Även om jag är kristen så betyder det inte att jag är en fundamentalist på samma sätt som du. Men sådana som du tror naturligtvis att alla kristna ska vara på ett bestämt sätt och gärna en kopia av ditt sätt att utöva kristendom. Återigen du är en pinnsam person. Återigen försök hitta rätt forum och ämne och håll dig till ämnet!
Jag trodde det var uppenbart att jag är ateist eftersom jag kallade din tro för orimlig vidskepelse.

Islam är hemskt, det är inte mitt fel. Muslimer tenderar att vara blinda för ondska eftersom islams uppfattning om rätt och fel endast utgår från vad som gynnar islam och inte gynnar islam. Det enda du har är angrepp på min karaktär, en sak som du vet väldigt lite om. Du får lov att bemöta sakargument om du vill komma någonvart. Att endast försöka att få folk att framstå som dumma håller inte i längden. Om du inte vill diskutera saken så är det bara att sluta svara på mina inlägg, men jag antar att du gärna vill ha sista ordet.
Citera
2011-01-29, 06:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Jag trodde det var uppenbart att jag är ateist eftersom jag kallade din tro för orimlig vidskepelse.

Islam är hemskt, det är inte mitt fel. Muslimer tenderar att vara blinda för ondska eftersom islams uppfattning om rätt och fel endast utgår från vad som gynnar islam och inte gynnar islam. Det enda du har är angrepp på min karaktär, en sak som du vet väldigt lite om. Du får lov att bemöta sakargument om du vill komma någonvart. Att endast försöka att få folk att framstå som dumma håller inte i längden. Om du inte vill diskutera saken så är det bara att sluta svara på mina inlägg, men jag antar att du gärna vill ha sista ordet.
Det här handlar inte om islam utan om protesterna i Egypten. Sluta kom med massa OT tjaffs.
Citera
2011-01-29, 06:10
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoopss
Det här handlar inte om islam utan om protesterna i Egypten. Sluta kom med massa OT tjaffs.
Sluta kommentera mitt islamtjafs då. Folk drar sina egna slutsatser av det jag postade angående muslimska brödraskapets roll i Egypten, om folk ifrågasätter det jag säger så svarar jag.
Citera
2011-01-29, 06:29
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalo
Sluta hänvisa till sådant vi kan läsa själva.

Kryp tillbaka in i mammas livmoder. Du skulle inte kunna hitta en insiktsfull kommentar till skeendet i Egypten om man så daskade dig i ansiktet med en tidning i vilken den är tryckt.

http://blogs.telegraph.co.uk/news/peteroborne/100073950/what-is-happening-in-egypt-is-not-our-business/

Citat:
"Remember the example of Algeria, where in 1991 an Islamic movement secured victory in democratic elections. The West refused to accept the result and, as a consequence, plunged that country into a decade of civil war in which more than 160,000 people were killed.

The lesson is straightforward: that America, Britain, France and other Western countries do not have a legitimate role in determining what kind of government Egypt and other countries around the world choose for themselves.---"
Citera
2011-01-29, 07:34
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kryp tillbaka in i mammas livmoder. Du skulle inte kunna hitta en insiktsfull kommentar till skeendet i Egypten om man så daskade dig i ansiktet med en tidning i vilken den är tryckt.

http://blogs.telegraph.co.uk/news/peteroborne/100073950/what-is-happening-in-egypt-is-not-our-business/

Jag måste bara fråga dig:

Ær det nöjet med att få knäppa de onda sionisterna på näsan som gör att du vill ha bort tomten Mubarak, eller bryr du dig verkligen om folket i Egypten? Båda är naturligtvis legitima åsikter, och vi behöver inte bråka om juderiet. Jag tycker mig dock märka att du inte är allt för intresserad av människorättsfrågor i allmänhet, utan enbart i fall där den diaboliska entiteten "Israel" på något vis är inblandad...
Citera
2011-01-29, 07:37
Medlem
€rics avatar
al jazzera verkar ju stängt ner live showen.. någon annan steam ?
Citera
2011-01-29, 07:43
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivorbell
Muslimska brödraskapet förespråkar inte teokrati, de är inte ett radikalt islamistiskt parti utan mer som Kristdemokraterna i Sverige till exempel. De vill ha en parlamentarisk demokrati som resten av oppositionen.

Jodå
http://www.bgf.nu/parlor/brodraskap.html
Citera
2011-01-29, 08:39
Medlem
johnfernstroms avatar
Äntligen.... DN rapporterar:
08.18 CNN och Al Jazzera rapporterar om att tanks rullar in i Kairo.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/nya-demonstrationer-utlysta-i-egypten

Nu blir det kanske lite lugn och ro på Kairos gator.
Citera
2011-01-29, 09:13
Bannlyst
Bra! Äntligen vågar folk säga emot regimen och dess förtryck. Hoppas landet blir demokratiskt
Citera
2011-01-29, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivorbell
Muslimska brödraskapet förespråkar inte teokrati, de är inte ett radikalt islamistiskt parti utan mer som Kristdemokraterna i Sverige till exempel. De vill ha en parlamentarisk demokrati som resten av oppositionen.

Väldigt bra sammanfattat.
Citera
2011-01-29, 09:17
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfernstrom
Äntligen.... DN rapporterar:
08.18 CNN och Al Jazzera rapporterar om att tanks rullar in i Kairo.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/nya-demonstrationer-utlysta-i-egypten

Nu blir det kanske lite lugn och ro på Kairos gator.
Vem kör stridsvagnarna? Jag trodde att regimen hade fallit. Lever armén sitt eget liv nu?
Senast redigerad av osiriz88 2011-01-29 kl. 09:19.
Citera
2011-01-29, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det muslimska brödraskapet är sunni muslimer, du vet inte vad du snackar om. Det är inte antingen eller. Du gissar och gissar men gissar hela tiden fel. Det var tex inte USA som stängde ned internet, det var Egyptens regering och Google var mycket kritiska till det. Det är nog dags att du omvärderar din syn på världen.

Nämen är de inte vår efterblivna kompis, alltid lika efterbliven, åk ner till egypten och fråga spontant vanliga muslimer på gatan om brödraskapet 50% vet inte ens vad det är 40% bryr sig inte 5% kommer säga att dom är kristna och om du har tur kommer 5% visa sympati för dom. Så tillbaks till din grotta nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in