2011-01-29, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashKat
Det kommer inte hända, perserna har lärt sig en läxa från 1978-1980.

Ja, eftersom det styrs av en diktator, det jag menade ett land med demokrati där det bor miljontals muslimer och kristna, sida vid sida.
I Irak bor det både kristna assyrer och muslimska araber.
Citera
2011-01-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus-Q
Vill folket så lyckas dem. Det skedde för 30 år sedan och det kan mycket väl ske igen.
Under sista presidentvalet 2008 reste sig iranierna mot regimen. Trots att det var hundratusentals människor som var på gatorna och protesterade, lyckades regimen slå ner upproren med en brutalitet som ingen annan arabisk så kallade marionett ledare har lyckats med.
Citera
2011-01-29, 00:28
Medlem
Madagascars avatar
Vem ska tala? Mubarack Obama?
Citera
2011-01-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Nja, de kristna i Egypten är i princip koncentrerade på ett enda ställe, nämligen Alexandria. Räcker knappast för att avgöra om de lever väl ihop med den muslimska majoriteten. Det faktum att attentat med dödlig utgång riktats mot denna grupp underminerar kraftigt ditt påstående.

muslimer har inte nån som helst anledning att döda kristna båda lever i elände ändå. Jag tror fullt ut på en 3:e part som orskat detta
Citera
2011-01-29, 00:29
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownAwareness
Obama skall göra ett uttalande strax/snart.

Obama svek världen, hans vackra löften var lögn
Citera
2011-01-29, 00:30
Medlem
butterbocks avatar
Citat:
Du skojar nu va? Jag kan nästan (nästan!) ta Indien som ett möjligt exempel men Indonesien!? Hört talas om Suhartu? Folkmordet på kristna i sambandet med det väldigt långa och blodiga kriget mot Östtumor?

Jag förvånas ständigt när folk tar Indonesien som något praktexempel på en muslimsk demokrati. Det visar hur extremt lite koll på historia folk har.

Drar mig tillbaka och skäms () trodde att förföljningen och diskrimineringen av kristna upphörde i och med Suhartu fall. En snabb googling visade att jag inte kunde ha mindre fel...

Still; Indien, alla (?) världsreligioner representerade i miljontal, även om den demokratiska processen har mer att önska.
Citera
2011-01-29, 00:30
Medlem
drdracula141s avatar
Vem är sugen på att åka ner till Egypten och delta i kampen för frihet för Egyptens folk?
Citera
2011-01-29, 00:31
Medlem
Optimus-Qs avatar
Citat:
Du skojar nu va? Jag kan nästan (nästan!) ta Indien som ett möjligt exempel men Indonesien!? Hört talas om Suhartu? Folkmordet på kristna i sambandet med det väldigt långa och blodiga kriget mot Östtumor?

Jag förvånas ständigt när folk tar Indonesien som något praktexempel på en muslimsk demokrati. Det visar hur extremt lite koll på historia folk har.

Och att du tar enstaka exempel på incidenter som skett pekar väl på att det är en massiv konflikt mellan muslimer och kristna i hela indonesien Ska man ta såna historiska exempel så lär det bli en flera hundra sidor lång bok med massor av våld mellan bägge sidor.

Istället tar man det logiska och väljer den allmänna situationen IDAG och då är svaret Ja, muslimer och kristna lever sida vid sida i väldigt många muslimska länder.
Citera
2011-01-29, 00:31
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vem ska tala? Mubarack Obama?

Citera
2011-01-29, 00:32
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Vem är sugen på att åka ner till Egypten och delta i kampen för frihet för Egyptens folk?

Jag önskar jag vore där
Citera
2011-01-29, 00:33
Bannlyst
Ja Obama!!!!!!! Black Power!!!!!!!
Citera
2011-01-29, 00:34
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoopss
I Irak bor det både kristna assyrer och muslimska araber.
1) Irak är ingen demokrati.
2) Kristna får ständigt fly från landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in