2011-01-25, 14:57
Medlem
Hallå alla FB där ute!
Behöver lite tips och hjälp.

Det är så att jag har depression,ångest,panikångest äter Venlafaxin 150mg varje morgon för det.
ADHD får jag concerta 54mg morgon 18mg em.
Och nu till själva kritan, det jag inte kan få min läkare att förstå är att jag måste få nått utskrivet mot min ångest!
Har sagt det till honom att jag måste få nått för som jag har det idag då får jag inte ett fungerande liv.

Har ätit mildare medicin mot ångesten tidigare men den hjälper inte mig i dags läget.

Misstänker att det är enbart för att jag har missbrukat tidigare vägrar han skriva ut nån benzo till mig.
Tillsaken hör att jag inte vill punda på det utan jag vill bara få fungera som dom flesta andra!

Har missbrukat benzo,brass under x antal år men är drogfri nu sen en tid tillbaka. Har sett missbruket som en självmedicinering som spåra ur totalt till slut.

Nån som har något tips hur jag kan få han att förstå bättre ?
Citera
2011-01-25, 15:00
Bannlyst
Sluta med Concertan!
Det är den som leder in till droger, och ut från dem.
Och var social, röker du? Isåfall; tala med grannen till exempel när du ska ut och röka.
Jag tillhör också gruppen ADHD!
Lycka till men Concerta är förskäcklig!
Citera
2011-01-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirstiAryana
Sluta med Concertan!
Det är den som leder in till droger, och ut från dem.
Och var social, röker du? Isåfall; tala med grannen till exempel när du ska ut och röka.
Jag tillhör också gruppen ADHD!
Lycka till men Concerta är förskäcklig!

concertan har jag ätit i två år snart och den har jag inga problem med alls inte fått nån ökad ångest av den alls! däremot viktminskning men det är allt.

har även social fobi så börjar inte prata direkt med främmande människor.
har gått i samtal under två års tid men det hjälper inte ångesten nånting
Citera
2011-01-25, 16:03
Bannlyst
Hade jag varit läkare hade jag inte heller skrivit ut stesolid till dig. Läs igenom din text så förstår du varför. Jag hade (dvs om jag varit läkare) helt enkelt inte vågat pga det är så lätt för dig att trilla dit igen och missbruka även om det inte är ditt nuvarande syfte.

Försök få din läkare att du vill bli av med ångesten och att du är villig att prova allt ifrån attarax till apotekts produkter, vilket naturligtvis inte fungerar, men det måste väl finnas någonting ångestdämpande som inte är en benso?
Citera
2011-01-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBombastic
Hade jag varit läkare hade jag inte heller skrivit ut stesolid till dig. Läs igenom din text så förstår du varför. Jag hade (dvs om jag varit läkare) helt enkelt inte vågat pga det är så lätt för dig att trilla dit igen och missbruka även om det inte är ditt nuvarande syfte.

Försök få din läkare att du vill bli av med ångesten och att du är villig att prova allt ifrån attarax till apotekts produkter, vilket naturligtvis inte fungerar, men det måste väl finnas någonting ångestdämpande som inte är en benso?

Jo jag kan förstå hur läkaren tänker just kring mitt missbruk.
Har verkligen provat det mesta alternativen som attarax osv. även KBT som hjälpt mot min socialafobi.

önskar att det fanns nått annat än just benso . men vet att den har hjälpt mig bäst just därför jag hade velat ha det..
Citera
2011-01-25, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bängmajja
Jo jag kan förstå hur läkaren tänker just kring mitt missbruk.
Har verkligen provat det mesta alternativen som attarax osv. även KBT som hjälpt mot min socialafobi.

önskar att det fanns nått annat än just benso . men vet att den har hjälpt mig bäst just därför jag hade velat ha det..

Det är det jävliga, inget funkar så som benso gör Prova att skaffa en privatläkare vid sidan om? Men till och med min privatläkare som byter pengar mot recept vägrar skriva ut just benso för att han är rädd att jag ska fastna på dem. Annars så skriver han ut lite allt möjligt utan särskild befogad anledning från min sida
Citera
2011-01-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBombastic
Det är det jävliga, inget funkar så som benso gör Prova att skaffa en privatläkare vid sidan om? Men till och med min privatläkare som byter pengar mot recept vägrar skriva ut just benso för att han är rädd att jag ska fastna på dem. Annars så skriver han ut lite allt möjligt utan särskild befogad anledning från min sida

jaa jag håller på att kolla upp privata alternativ.
va får du utskrivet mot ångesten ?
Citera
2011-01-26, 23:41
Bannlyst
Citat:
jaa jag håller på att kolla upp privata alternativ.
va får du utskrivet mot ångesten ?

Jag fick stesolid mot ångest, 5mg x 100. Men det var väldigt klart att det inte skulle bli någon påfyllning efter det. Vilket inte heller behövdes i mitt fall
Citera
2011-01-27, 11:52
Medlem
Citat:
Hallå alla FB där ute!
Behöver lite tips och hjälp.

Det är så att jag har depression,ångest,panikångest äter Venlafaxin 150mg varje morgon för det.
ADHD får jag concerta 54mg morgon 18mg em.
Och nu till själva kritan, det jag inte kan få min läkare att förstå är att jag måste få nått utskrivet mot min ångest!
Har sagt det till honom att jag måste få nått för som jag har det idag då får jag inte ett fungerande liv.

Har ätit mildare medicin mot ångesten tidigare men den hjälper inte mig i dags läget.

Misstänker att det är enbart för att jag har missbrukat tidigare vägrar han skriva ut nån benzo till mig.
Tillsaken hör att jag inte vill punda på det utan jag vill bara få fungera som dom flesta andra!

Har missbrukat benzo,brass under x antal år men är drogfri nu sen en tid tillbaka. Har sett missbruket som en självmedicinering som spåra ur totalt till slut.

Nån som har något tips hur jag kan få han att förstå bättre ?

Hej!
Du kan ju alltid försöka att få Lyrica utskriven men det kan vara svårt pga missbruks potential,den är narkotikaklassad i USA.
Dom försökte senast i somras få den narkotikaklassad här oxå men det blev den inte.
Den fungerar bra för många mot ångesten.
Citera
2011-01-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkfr
Hej!
Du kan ju alltid försöka att få Lyrica utskriven men det kan vara svårt pga missbruks potential,den är narkotikaklassad i USA.
Dom försökte senast i somras få den narkotikaklassad här oxå men det blev den inte.
Den fungerar bra för många mot ångesten.

ja vi har pratat lite om lyrica men det verkar vara svårt!
tycker annars den är den bästa mot ångest efter benso.
håller tummarna att det blir löst nästa vecka =)

ska trycka på lite mera om lyrican.. för just nu blir det fan bara lättare att falla tillbaka till missbruk när jag inte kan hantera ångesten.
Citera
2011-01-29, 18:41
Medlem
Cruella de Vils avatar
Du kan ju föra fram ett förslag att du kan komma till psyk och hämta ångestdämpande varje vecka, om de är rädda för att skriva ut en massa piller på en gång. Om det är mot ångesten du behöver det så är det ju inget problem att knalla dit och hämta ut dags/veckoransonen. Bättre det än inget alls kan man tycka.
Citera
2011-01-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Du kan ju föra fram ett förslag att du kan komma till psyk och hämta ångestdämpande varje vecka, om de är rädda för att skriva ut en massa piller på en gång. Om det är mot ångesten du behöver det så är det ju inget problem att knalla dit och hämta ut dags/veckoransonen. Bättre det än inget alls kan man tycka.

ah justja fan det ska jag göra, har inte alls tänkt så långt ens..
thanks!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in