2011-01-25, 14:57
Moderator
Dretskols avatar
TV4 sänder Sveriges match mot Danmark klockan 20.00

TV4-Sport sänder:

Tyskland - Norge 16.00
Spanien - Ungern 18.30

Carlén och Andersson är skadade. Det finns inte mycket som talar för svensk seger idag. Danmark lär ha fler supportrar på läktaren och Sverige blir betydligt mer ofarliga i anfallet utan sina högernior

Mitt tips: 31-25 till Danmark
Citera
2011-01-25, 15:05
Medlem
Principals avatar
Det ser ju onekligen mörkare ut än vad det gjorde innan skadan. Dessutom är Danmark i de festa fall bättre än oss, men jag hoppas ändå på vinst! 30-29

I vilken stad spelas dagens match? Malmö?
Citera
2011-01-25, 15:06
Medlem
Principals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
TV4 sänder Sveriges match mot Danmark klockan 20.00

Carlén och Andersson är skadade.....

Carlén är väl inte skadad? Satt i nyhetsmorgon i morse och pratade om att han skulle få spela mer osv.. hänt något som jag missat under dagen?
Citera
2011-01-25, 15:20
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Principal
Carlén är väl inte skadad? Satt i nyhetsmorgon i morse och pratade om att han skulle få spela mer osv.. hänt något som jag missat under dagen?

Yepp: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article8461874.ab
Citera
2011-01-25, 15:27
Medlem
Citat:
Det ser ju onekligen mörkare ut än vad det gjorde innan skadan. Dessutom är Danmark i de festa fall bättre än oss, men jag hoppas ändå på vinst! 30-29

I vilken stad spelas dagens match? Malmö?

Ja den spelas i Malmö. I och med skadorna så tycker jag att Sverige ska sikta in sig på att vinna sin semifinalmatch istället. Det handlar om att mörka och inte ge mer videomaterial till en eventuell motståndare när man nu möter ett kvalificerat motstånd i Danmark.

Visste det är tråkigt att denna helnordiska gruppfinal inte kommer innehålla full fart och energi men nu gäller det att ha rätt prioriteringar och inte dra på sig mer skador. Förhoppningsvis så kan vi spela runt på lite mer folk och få in de nya spelarna i truppen. Sen får publiken stå för energin och underhållningen!

24-28 till Danmark.
Citera
2011-01-25, 15:31
Medlem
Principals avatar
Föööööööhäääääälvääääädäääää! Fan det är inte sant! Jaja, tar genast tillbaka mitt tips! Nu blir vi nog våldtagna av Danskdj*vlarna
Men som ni nämnt tidigare. Matchen på fredag är klart viktigare än denna så det är bara att hoppas på att hans knä håller i den matchen.

Heja Sverige!
Citera
2011-01-25, 16:02
Bannlyst
Fanns redan ute på nätet igår! Hittade det http://oddsbook.se/groups/allsvenskan-handboll/forum/topic/sverige-danmark/

Aftonbladet är lite efter!
Citera
2011-01-25, 16:50
Medlem
Tydligen så kommer inte heller Johan Jakobsson anmälas till truppen ännu eftersom det finns en risk att en målvakt skadas. Så mot Danmark får vi klara oss utan en vänsterhänt H9. Tydligen oklart om Oscar kommer bli spelklar till semifinalen. Fan - det här känns inte alls bra ...
Citera
2011-01-25, 17:01
Medlem
Principals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirgo
Fanns redan ute på nätet igår! Hittade det http://oddsbook.se/groups/allsvenskan-handboll/forum/topic/sverige-danmark/

Aftonbladet är lite efter!

Haha sjukt att han satt i morse och snacka om att han skulle spela mer osv.. De försökte kanske mörka det för motståndet. Men att de mörkade det för mig ska de få fan för!
Citera
2011-01-25, 17:01
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Föööööööhäääääälvääääädäääää! Fan det är inte sant! Jaja, tar genast tillbaka mitt tips! Nu blir vi nog våldtagna av Danskdj*vlarna
Men som ni nämnt tidigare. Matchen på fredag är klart viktigare än denna så det är bara att hoppas på att hans knä håller i den matchen.

Heja Sverige!

Jag tror och hoppas Sverige kan slå Danmark ändå. Bättre försvars-och målvaktsspel och neutralisering av Hansen blir nyckeln.

Kul att se att Norge är tillbaka på banan, rättvis fyramålsledning som förhoppningsvis räcker till matchvinst mot ett Tyskland som nog bör byta förbundskapten nu.
Citera
2011-01-25, 17:16
Medlem
bizarroboys avatar
Kul att se Norge ta i lite för en gång skull. Mycket utav vinsten idag får givetvis tillskrivas Ege, en fantastisk målvakt, men de har kvalité utöver honom. Tvedten och Myrhol borde båda vara tilltänkta All Star-laget. Lie Hansen kan bli något riktigt stort. Synd att Kjelling inte är hel, och att Rambo inte är 15 kg tyngre.
Citera
2011-01-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kul att se att Norge är tillbaka på banan, rättvis fyramålsledning som förhoppningsvis räcker till matchvinst mot ett Tyskland som nog bör byta förbundskapten nu.

Räcker väl att han rakar av sig mustachen... Känns som ett lagom straff...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in