2011-01-25, 12:10
Medlem
Vars ska man ka om man vill ha bra skidkning och bra nattliv? Jag tnker mig en resa till sterrikiska eller franska alperna. Grna om ngon har bra tips p arrangr av bra och billiga paketresor.
Citera
2011-01-25, 12:21
Medlem
Glisseurs avatar
Detta kanske r ett uttjatat svar men St.Anton eller Bad Gastein sger jag! Bda tv orterna ligger i sterrike och innehller mycket party fr ungdomar. Dessutom r det vldigt mnga svenskar om du nu tycker om det. Rollin' Snow vet jag har bra resor fr ungdomar. De brukar gra s att de hyr ett helt hotell fr sig sjlva s alla deltagande i resan bor p samma stlle. Har aldrig kt p en RS-resa men det verkar sjukt bra! Ang. franska alperna s har jag fr mig att RS anordnar resor till Serre Chevallier. Utelivet ska dock vara smre dr n i St.Anton och Bad Gastein men med tanke p att du har runt 200 andra svenskar i samma sllskap s lr det vl bli fest oavsett.
Citera
2011-01-25, 14:50
Medlem
du ska inte ka till bad gestain hela byn ligger i en backe s det r ett jvla travande upp och ner. St anton, tja r du under 25 och duktig skidkare s r det nog helt ok, men du ska tnka p att dr r det nog lika mnga svenskar som hemma s gillar du inte det ska du ka till ett annat stlle.Mitt eget favoritstlle r Kitzbuel.Nstan inga svenskar bra skidkning fr alla och ett bra drag p nattlivet.Ett annat tips, om ni r ngra stycken (max8) s kan ni ta ett flyg till munchen gr att f fr cirka 1000 sek per pers tr.Sedan tar ni taxi in i sterike finns fr 600-800 eur tr fr bilen som tar upp till 8 pers.Andra stllen i -rike som enligt min mening r helt ok r zellamsee,slden och ischgl.Frankrike r igentligen inget alternativ om du vill ha ett nattliv vrt namnet.Mkt bra skidkning dr inget snack om den saken men nada nattliv fr att inte tala om att fransoserna r ett jvligt otrevligt folk.
Citera
2011-01-25, 14:55
Medlem
dawess avatar
Ngon researrangr p Tradera har just nu ngon "kampanj" dr de annonserar ut skidresor frn 1 krona. Verkar som resorna kommer sluta p omkring 6000:- fr tv personer. Rekorderligt!
Citera
2011-01-26, 15:24
Medlem
soscagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av socken7
Frankrike r igentligen inget alternativ om du vill ha ett nattliv vrt namnet.Mkt bra skidkning dr inget snack om den saken men nada nattliv fr att inte tala om att fransoserna r ett jvligt otrevligt folk.

Nu har jag bara i Chamonix nr det gller dom franska alperna men det var inte ngot fel p utelivet och vad jag har hrt s r det ganska bra drag i Val Thorens ocks.
Citera
2011-01-28, 02:21
Medlem
r det ngon strre skillnad i priser mellan -rike och frankrike? Tnker inte p sjlva resan utan vad saker som mat och l mm.mm kostar p dem respektive stllena.
Citera
2011-01-28, 11:37
Medlem
soscagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsol
r det ngon strre skillnad i priser mellan -rike och frankrike? Tnker inte p sjlva resan utan vad saker som mat och l mm.mm kostar p dem respektive stllena.

sterrike r billigare
Citera
2011-01-30, 00:01
Medlem
Diablo1118s avatar
Lnar trden lite...

Skulle uppskatta lite hjlp att hitta billiga skidresor under vecka 8 eller vecka 15.
Spelar ingen roll vart.... Har tittat p Balderbuss ab. Ngon som har ngot omdme om dessa?
Citera
2011-03-15, 17:00
Medlem
Jag fljer diablo och lnar trden.
Jag och 3 kompisar alla 18-19 nu, skulle tycke det var riktigt fett att ka till alperna en v nsta r. Vi kmr troligen hyra hus dr d vi blir 6 pers, med 2 frldrar. Alla hr till vre medelklassen av oss. Vi r avancerade skidkare. Ngn som har tips p bra boende, bra skidkning och bra priser och sjlvfallet bra utrustning. skulle vara najjs att f hjlp FB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in