2011-01-25, 08:26
Medlem
Fimparens avatar
Hur får man tillbaka texten under mapparna?

Min son har vart å tryckt på datorn och texten under mapparna i "Den här datorn" har försvunnit men inte någon annanstans.

BILD
Citera
2011-01-25, 08:34
Bannlyst
Tror inte du kan få tillbaka texten, men du kan dock sätta dit ett nytt namn på dem.
Du kan ju fråga din son hur han lyckas ta bort namnet på mapparna, när det krävs att man ska dubbelklicka långsamt på dem och sedan sudda ut namnet, eller högerklicka och gå till byt namn och sedan sudda ut namnet
Citera
2011-01-25, 08:58
Medlem
Fimparens avatar
Det går inte att bara skriva dit nemnen igen då typ "textfälte" för varje mapp är borttagen..
Sen att fråga min son som typ nyss lärt sig gå och inte kan prata vore ganska svårt...

Han har väl bara tryckt som en galning när man vände ryggen bort liksom...

Jag använder mig av keytweak så när man trycker på Caps Locken så kommer den här datorn upp.. de e nog så han kommit in just där.
Citera
2011-01-25, 08:58
Medlem
nummer12s avatar
I Win 7 finns det ett alternativ under fliken "Visa" som heter "visa information..." och där kan man bocka av och på vad som ska stå under. Kolla där!
Citera
2011-01-25, 09:32
Medlem
Om du högerklickar och går in på "Visa" så ska det finnas ett "Visa Namn" alternativ eller så var det under "Egenskaper".
Citera
2014-02-15, 11:25
Medlem
bushtuckers avatar
Oj oj,.. det var en gammal tråd...
Hursomhelst, jag skriver väl ett svar på adekvat lösning ifall någon söker på ämnet:

Håll ner "SHIFT" när Du öppnar mappen så kommer mappnamnen tillbaka.
Det fungerar givetvis även omvänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in