2011-01-25, 06:24
Medlem
Speedkillahs avatar
Jag har en hund amstaff /pitbull det är så att jag är jävligt hård mot den
från början slog jag honom för små saker och tänkte inte att han va för liten för förstå mig och har nu slutat med det och han är liten mes nu och undrar hur ska jag kunna få han och inte bli rädd så fort jag tex ber han gå och lägga sig eller ber han sitta så blir han rädd som att han tror jag ska typ slå han jag var en idiot som va för hård mot han i början hur ska jag göra för att han inte ska bli rädd eller hela tiden darra av rädsla så fort jag säger till han något jag tänkt köpa en kanin till han så han får lite blod i käften så han inte ska vara så rädd för mig är det rätt av mig och göra det eller ska jag skita i det och prova med något annat dock så lyder han mig jävligt bra nu men vet inte om han lyder för han är rädd eller för han lyssnar på mig ...

Mvh speedkillah
Citera
2011-01-25, 06:46
Medlem
Dr.hankeys avatar
En sak du kan pröva med är ju positiv träning dvs att ge han beröm/godis direkt då han gör något bra och då samtidigt låta honom bli den "vinnande" parten.

Tvivlar dock på att du kommer göra rätt så dumpa hunden på hundstallet och köp en ps3 med tekken/gtaiv istället.
Citera
2011-01-25, 06:59
Medlem
Speedkillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
En sak du kan pröva med är ju positiv träning dvs att ge han beröm/godis direkt då han gör något bra och då samtidigt låta honom bli den "vinnande" parten.

Tvivlar dock på att du kommer göra rätt så dumpa hunden på hundstallet och köp en ps3 med tekken/gtaiv istället.

klart jag ger han godis och beröm men ändå efter någon timma så är man på
samma ruta igen han är livrädd för mig han måste ha en kanin att flippa på så han kanske inte blir lika rädd och vågar göra saker utan att han ska tro jag hela tiden har koll på han och han tittar direkt om han tror han gör något fel

Troligt vis blir en kanin bra får väll åka och köpa en till han i morgon sen får man se vad om det funkar
Citera
2011-01-25, 06:59
Medlem
Uninteresteds avatar
Kör på en mindre hund istället, så får han kampa lite
Citera
2011-01-25, 07:04
Medlem
Speedkillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Kör på en mindre hund istället, så får han kampa lite

Hunden min är bara snart 8 månader han väger bara 24 kg han är inte så stor ska köpa en medel stor kanin inte för liten och inte för stor då jävlar ska han bli rambo
Citera
2011-01-25, 07:14
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedkillah
Hunden min är bara snart 8 månader han väger bara 24 kg han är inte så stor ska köpa en medel stor kanin inte för liten och inte för stor då jävlar ska han bli rambo

Glöm inte bort att filma så att Du och hunden kan analysera fighten för att se vad han kan bättra på!
Citera
2011-01-25, 07:16
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
klart jag ger han godis och beröm men ändå efter någon timma så är man på
samma ruta igen han är livrädd för mig han måste ha en kanin att flippa på så han kanske inte blir lika rädd och vågar göra saker utan att han ska tro jag hela tiden har koll på han och han tittar direkt om han tror han gör något fel

Troligt vis blir en kanin bra får väll åka och köpa en till han i morgon sen får man se vad om det funkar

Om du köper en kanin så kommer du bara att få en kamphundsklassiker dvs en hund som är rädd för husse men gärna anfaller/leker med andra "byten"

Att träna en hund från osäker till säker tar tid, räkna med en månad innan du börjar se resultat.
Citera
2011-01-25, 07:17
Medlem
Speedkillahs avatar
Citat:
Glöm inte bort att filma så att Du och hunden kan analysera fighten för att se vad han kan bättra på!

funderar faktiskt på göra det återkommer då men folk kommer få flippa på videon men det skiter jag i så länge inte jag får anmälan
Citera
2011-01-25, 07:20
Medlem
Visa bara mycket kärlek så kan han ändra på sig, men vissa saker sitter kavr hos en hund föralltid.. har jag för mig..
Citera
2011-01-25, 07:21
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
funderar faktiskt på göra det återkommer då men folk kommer få flippa på videon men det skiter jag i så länge inte jag får anmälan

Om dom anmäler dig så har Du ju en blodtörstig hund att skicka på dom
Citera
2011-01-25, 07:33
Medlem
Speedkillahs avatar
Citat:
Om dom anmäler dig så har Du ju en blodtörstig hund att skicka på dom

Meningen är inte han ska vara blodtörstig jag vill bara att han ska sluta vara
sån mes inget mer och han ska få bra självförtronde
Citera
2011-01-25, 09:55
Medlem
Zanizailas avatar
Men varför i allsin dagar ska du låta din hund slita en kanin i stycken? Är du inte klok?
Dessutom är det inte lagligt, man får inte utsätta djur för onödigt lidande.

Och är hunden så rädd för dig att han skakar när du säger till honom, omplacera hundstackaren, han har det bättre på annat håll än hos okunniga typer som bara vill se blod. (Vill du övertyga mig om motsatsen får du försöka hårdare.) Att låta honom massakrera smådjur stärker knappast hans förtroende mot dig, var i allsin dagar har du fått det ifrån?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in