• 1
  • 2
2011-01-25, 11:31
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bre
Vissa skriver mindre lyckade svar.

Bara för att DU är en av de FÅ kvinnor som får en sån reaktion betyder inte det att alla kvinnor känner så? Det är extremt viktigt att nämna att du tillhör denna minoritet!

Dina inlägg i denna tråden har inte hjälpt ett skit, hoppas inte TS tar åt sig av dem.

Du har aldrig funderat över fenomenet att man skriver vad man själv tycker och ens egna upplevelser?
Citera
2011-01-25, 12:34
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anondody
Har en del frågor som jag skulle vilja ha svar på:

1. Är olika sorters kondomer olika skönt för honom / henne?
2. P-piller, vad har dom för negativa effekter på tjejen som använder dem?
3. Är det skönare för tjejen med eller utan kondom?

1. För mig (tjej) är alla lika "osköna".
2. Beror ju på sort och individ. För mig har det gett ömma bröst och mellanblödningar.
3. Utan.
Citera
2011-01-25, 17:28
Medlem
1. Är olika sorters kondomer olika skönt för honom / henne?
... marginell skillnad för tjejen, huvudsaken den passar killen så de inte blir massa trassel me dem skulle jag säga. Men visst känner man ju viss skillnad på vanliga "blanka" och knottriga tex.

2. P-piller, vad har dom för negativa effekter på tjejen som använder dem?

"Vanliga" p-piller (typ östrogen+gestagen) kan ge allt från lite ömma bröst i början samt svullenhet, viktuppgång, förändrade blödningar/mellanblödningar, torrhet i slemmhinnor, ändrat humör och sexlust, och i vissa fall högt blodtryck, blodproppar mm (dock mer ovanligt).

Minipiller (bara gestagen i dem har jag för mig) ger oftast förändrade blödningar/mellanblödningar. därtill relativt vanligt med ömma bröst i början, samt svullenhet, viktuppgång, torrhet i slemmhinnor, ändrat humör, sexlust mm.
(samma som för minipiller gäller för tex p-stav)

-själv drabbats av det mesta förutom blodpropp, tackålov!

3. Är det skönare för tjejen med eller utan kondom?
Själv kan jag tycka att det är lite, lite skönare utan. känns lite plastigt med, men absolut inte på något avgörande sätt. Kan nog säga att det kan vägas upp rätt bra av att man slipper oroa sig för ev följder. Problemet med kondomer för mig handlar nog mer om själva hanteringen, tajmingen å pysslandet me å ta på dem, än av känslan av dem när de väl är på plats.
Citera
2011-01-25, 23:47
Medlem
bres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Du har aldrig funderat över fenomenet att man skriver vad man själv tycker och ens egna upplevelser?

Du har aldrig funderat på att nämna att du är ett fall som inte är vanligt? Istället för att skrämma upp ts om att du "kan knappt kissa (och ännu mindre torka mig) pga smärtan. Håller i sig upp till en vecka efter oskyddat sex."

Vart är flashbacks medlemmars intellekt på väg egentligen ..
Citera
2011-01-26, 01:58
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Du har aldrig funderat på att nämna att du är ett fall som inte är vanligt? Istället för att skrämma upp ts om att du "kan knappt kissa (och ännu mindre torka mig) pga smärtan. Håller i sig upp till en vecka efter oskyddat sex."

Vart är flashbacks medlemmars intellekt på väg egentligen ..
Är man dum nog att tro att EN persons personliga upplevelser är standard för övriga befolkningen så får man faktiskt skylla sig själv.
Citera
2011-01-27, 04:40
Medlem
bres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Är man dum nog att tro att EN persons personliga upplevelser är standard för övriga befolkningen så får man faktiskt skylla sig själv.

Det kan vara helt avgörande för någon som är osäker, alltså ha stor påverkan. Gör om gör rätt i fortsättningen är du snäll.
Citera
2011-01-27, 10:58
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Det kan vara helt avgörande för någon som är osäker, alltså ha stor påverkan. Gör om gör rätt i fortsättningen är du snäll.
Om man inte kan skriva vad man vill utan att behöva ta hänsyn till alla osäkra personer så kan man lika gärna lägga ned Flashback.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in