Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
1) Visst är det så, och kanske skulle just kod för "saknar diskussionsunderlag" och "finns redan tråd" läggas till.
2) Koderna skulle kunna stå efter regelbrottet det ev. handlar om, jag tänker på användarvänlighet. Jag vet inte, bara lite tankar i väntan på moderatorers (arbetsmyrornas) åsikter.
1) Det här håller jag helt med om, det vore bra med två nya regler, som behandlar dessa punkter.
2) Dock vet jag inte om det är särskilt vettigt att lägga reglerna i ordning efter vilka som används mest, det skulle nog snarare stjälpa än främja en ökad användarvänlighet. Dels för att sifferordning är mer lättöverskådligt, och dels för att alla inte rapporterar samma sorts regelbrott, även om OT-rapportering säkerligen är vanligare än rapportering av t.ex. outning/sammankoppling av konton. Kanske skulle man istället kunna flytta OT-regeln, om brott mot den nu rapporteras mest, till 0.01, istället för 0.03, alltså byta plats på dessa båda (jag tycker nog ändå att 0.00 ska tillhöra "Annat")?
Förstår din tanke, men egentligen är det inget stort problem, inte enligt mig i alla fall.