Hallå där
Jag har nyligen köpt en dator som jag själv byggt ihop och valt delar till, den funkar väldigt bra och har aldrig haft några problem med den. Fast nu har jag ett väldigt störande internetproblem... vilket definitivt har någonting med datorn att göra.
När jag startar datorn har jag internet och kan surfa och spela och alltmöjligt. Men väldigt ofta så har jag bara internet i cirka. 20 minuter innan jag förlorar anslutningen till nätverket, både lokalt och ut över nätet. Den hittar helt enkelt inte nätverket, och när jag kollar bakom datorn så är kabeln i och lyser men bara i 5 sekunder innan den slocknar och sen tänds i nästa sekund igen. Så det är helt klart något med nätverkskortet eller liknande.
Enda sättet att få tillbaks internet är att starta om datorn, då hittar den direkt men sen slocknar det igen efter 20 min. Ibland kan dock datorn ha internet en hel dag, medans ibland tappar den hela tiden.
Det jag tror att det kan vara är något med moderkortet, har ett ASUS M4A79XTD EVO. Jag har installerat de senaste drivrutinerna från ASUS hemsida och det funkar fortfarande inte.
Kan en uppdatering av bios vara till hjälp eftersom mitt är från 2001?
Lite specifikationer:
Operativ: Win 7 32bit.
Moderkort: ASUS M4A79XTD EVO
Stabilt internet, dock från Telia
Vore tacksam för seriösa svar