2011-02-03, 14:08
Medlem
Zisselas avatar
Det stod nåt i dagens Eskilstuna-Kuriren om likmaffian, om nån som hade blivit tagen av polisen. Är det samma snubbar?
Citera
2011-02-03, 20:11
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det stod nåt i dagens Eskilstuna-Kuriren om likmaffian, om nån som hade blivit tagen av polisen. Är det samma snubbar?
Snubbe, singular, inte plural!
Det historien handlade om var att personen i fokus fått en tröja av en bekant som är inspektör, och därmed har gradbeteckningen samt P O L I S beteckningen på vänstra bröstet. Denna tröja, skall självklart inte användas öppet som nu personen i fråga gjorde, utan används (om så måste) under en jacka eller liknande så att ingen kan misstolka personen i fråga som polis. Nu råkade den aktuella personen glömma att sätta på sig en jacka när han steg ur bilen, vilket fick anmälaren att tro att det handlade om någon som försökte "spela polis", vilket självklart inte var fallet!
Ett misstag som ledde till ett missförstånd helt enkelt! Har inte Eskilstuna Kuriren bättre saker att rapportera om än sådant här trams?
Citera
2011-02-03, 23:14
Medlem
OrakelSpektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Det historien handlade om var att personen i fokus fått en tröja av en bekant som är inspektör, och därmed har gradbeteckningen samt P O L I S beteckningen på vänstra bröstet. Denna tröja, skall självklart inte användas öppet som nu personen i fråga gjorde, utan används (om så måste) under en jacka eller liknande så att ingen kan misstolka personen i fråga som polis. Nu råkade den aktuella personen glömma att sätta på sig en jacka när han steg ur bilen, vilket fick anmälaren att tro att det handlade om någon som försökte "spela polis", vilket självklart inte var fallet!
Ett misstag som ledde till ett missförstånd helt enkelt! Har inte Eskilstuna Kuriren bättre saker att rapportera om än sådant här trams?
Aldrig i helvete att det var trams! Och jag tror det hänt förr.
Citera
2011-02-04, 08:48
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrakelSpektakel
Aldrig i helvete att det var trams! Och jag tror det hänt förr.
Oerhört mycket trams!
Det har mig veterligen inte hänt tidigare, att någon använt poliskläder på allmän plats. Däremot vet jag att det funnits incidenter för cirka 8-9 år sedan, men det känns tämligen irrelevant i nuläget!
Och berätta gärna på vilket sätt detta kvalar in som förstaklassig journalistik? Vari ligger allmänintresset i en sådan här smal parentes? Ett misstag, som endast publicerades med anledning att Likmaffian boken är på tapeten.
Citera
2011-02-07, 02:45
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30rocks
Jag har träffat Lars en gång när han körde lik. Skum person som inte säger så mycket. Ser jävligt skum ut. Är han en trovärdig källa ?
Tystlåten är han då inte. Inte det minsta..Pratglad så inåthelvete med en mycket morbid humor som är allt annat än rumsren.
Citera
2011-02-09, 15:57
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Oerhört mycket trams!
Det har mig veterligen inte hänt tidigare, att någon använt poliskläder på allmän plats. Däremot vet jag att det funnits incidenter för cirka 8-9 år sedan, men det känns tämligen irrelevant i nuläget!
Och berätta gärna på vilket sätt detta kvalar in som förstaklassig journalistik? Vari ligger allmänintresset i en sådan här smal parentes? Ett misstag, som endast publicerades med anledning att Likmaffian boken är på tapeten.

Om jag förstod artikeln rätt så hade inte politihämtningen skett i enlighet med avtalet om hur det ska gå till. Poliskläderna etc var bara upprinnelsen till att han inte skötte hämtningen på ett korrekt sätt.
Citera
2011-02-13, 02:38
Medlem
Maj-björns avatar
Är inte vissa här partiska? Det låter som om vissa här är det.
Senast redigerad av Maj-björn 2011-02-13 kl. 03:11.
Citera
2011-02-13, 02:44
Medlem
Maj-björns avatar
Varför skulle någon som kör lik gå ut och stoppa bilar i poliströja, skulle inte polisen själva stoppa trafikanter i så fall? Jag har för mig att dom inte låter trafik åka över utredningsområdet.
Senast redigerad av Maj-björn 2011-02-13 kl. 02:47.
Citera
2011-02-13, 02:55
Medlem
Maj-björns avatar
Citat:

Eehh.
Du tycker att det är trams att spela polis? Vad skulle han ut ur bilen att göra? Stoppa Bilar?
Citera
2011-02-13, 09:33
Medlem
Audacias avatar
1) Han har inte stoppat några bilar?
2) Han utgav sig aldrig för att vara polis!
3) Det var ingen politihämtning per se. Det var en retur från Rättsmedicin i Solna till ett bårhus. Anledningen till att han inte kom in i bårhuset, var för att avtalet är så pass nytt, att nycklar etc inte har utlämnats än. Detta är knappast något som är unikt med den här branchen att det är en liten övergångsperiod innan alla in-och utgångsrutiner fungerar 100% felfritt!

Maj-Björn, vad spelar det för roll om någon är partisk eller inte? Jag har inte någonstans påstått att jag tycker det är korrekt att åka omkring med en poliströja på sig, men jag tycker historien är tämligen överdriven.

Zissela, lämningen var det inga problem med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in