2011-01-24, 14:15
Medlem
Ezzelinos avatar
TV4 Sport sänder:

16.00 Island-Spanien

18.15 Ungern-Tyskland

20.30 Norge-Frankrike

Tror på isländsk, tysk och fransk seger.
2011-01-24, 14:18
Medlem
danwars avatar
jag med, hockey som fan.
2011-01-24, 14:19
Medlem
Drunkpunks avatar
Hockey - Matchprat

OT: Så tror jag som du. Förövrigt, är det helt klart att Sverige kommer att möta Frankrike i semi? Eller finns det möjlighet för Spanien, eller kanske till och med Island att kämpa sig vidare? Tror dessvärre att Sverige kommer att torska i semin om vi möter Fransoserna!

Förövrigt soft med en "FB rebell" som skapar Handbolls tråd efter handbolls tråd i hockeyhörnan
Senast redigerad av Drunkpunk 2011-01-24 kl. 14:23.
2011-01-24, 14:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkpunk
Hockey - Matchprat

OT: Så tror jag som du. Förövrigt, är det helt klart att Sverige kommer att möta Frankrike i semi? Eller finns det möjlighet för Spanien, eller kanske till och med Island att kämpa sig vidare? Tror dessvärre att Sverige kommer att torska i semin om vi möter Fransoserna!

Förövrigt soft med en "FB rebell" som skapar Handbolls tråd efter handbolls tråd i hockeyhörnan

Moderator Gromgutten har ju hänvisat handbolls-VM-matchpratet hit :

https://www.flashback.org/t1422625

Sverige kan genom att besegra Danmark i morron med stor sannolikhet undvika Frankrike i semifinal.
Vilket givetvis vore önskvärt...långt hellre Spanien i semi (eller, föga sannolikt, Island eller Tyskland).
2011-01-24, 14:49
Medlem
Vill inte vara tråkig och hänga med strömmen men det kommer bli en isländsk, tysk och fransk seger. Island har spelat bra igenom hela mästerskapet och skulle egentligen inte tappa matchen mot Tyskland som de gjorde. Island är bättre än Spanien på de flesta positionerna. Just tyskarna kan imponera, som de gjorde mot Island tidigare, och de kommer vinna över Ungern som inte har något att spela för.

Norge är ett av de lagen som har spelat sämsta av alla, undantaget Myrhol då, med tanken på deras talang. Frankrike måste vinna över norrmännen om de ska kunna få möjligheten att välja vilken motståndare de vill ha i semifinalen.
2011-01-24, 15:59
Medlem
Då kör vi igång och kör hela dagen!
2011-01-24, 16:35
Medlem
Ja jag kunde ju inte ha mer fel, Island har totalkollapsat efter Tyskland-matchen. Detta är på nivå med Österrikes och Norges insats i detta mästerskap. Riktigt dåligt.
2011-01-24, 16:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Ja jag kunde ju inte ha mer fel, Island har totalkollapsat efter Tyskland-matchen. Detta är på nivå med Österrikes och Norges insats i detta mästerskap. Riktigt dåligt.

Ja jävlar vad vi trodde fel här. Jag har aldrig sett Island under Gudmundar Gudmundssons förbundskaptenstid vika ner sig så grymt. Försvarsspelet är ett dåligt skämt, några glest utspridda gubbar som är trötta efter sju minuter av matchen. 20-10 är fullt rättvist i paus.
Spanien kan nu börja gå efter gruppsegern, det blir en målskillnadshistoria mellan dem och Frankrike om båda lagen vinner sina åtestående matcher (de spelade ju oavgjort mot varandra).
Sterbik hur dominant som helst i målet, och en stor mångfald offensivt.
2011-01-24, 17:02
Medlem
Smerdyakovs avatar
15-23, vad har hänt med Island? Nu blir det antagligen Frankrike och Spanien som går vidare till semi.
2011-01-24, 17:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Hörde att Kim Andersson fick en fraktur i handen mot Kroatien och inte kan spela mer i turneringen.
Sävehofs Johan Jakobsson ersätter. Det är en bra ung spelare, har de rätta måtten, ett rejält skott. Behöver inte innebära någon katastrof för laget om han inte är mästerskapsnervös. Kim A. gjorde en härlig insats mot Polen men har generellt efter skadan inte varit sitt rätta jag. Större ansvar för Oscar Carlén förstås.
2011-01-24, 17:35
Medlem
Skit i Island-Spanien, är Kim Andersson skadad och ute ur mästerskapet?

Fortfarande i chock efter Kim Anderssons skada.

Ungern har fått en smakstart men detta ska tyskarna ta.
Senast redigerad av Killa_Mike 2011-01-24 kl. 18:22.
2011-01-24, 19:17
Medlem
pastafazools avatar
Sitter o kollar på Ungern-Tyskland just nu och bara väntar på Norge-Frankrike. Antagligen åker väl norge på däng men det känns ändå som om att det kan bli en bra match. Någon som vet var VM/EM går nästa gång det är dags? Blir sugen på att åka och se lite livematcher.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in