2011-01-24, 13:54
Medlem
Hej. Jag har varit medlem hos Handels a-kassa i 6 mnader,d mitt arbete hade med handel och gra.
Nu har jag en sex mnaders anstllning hos Bemanningsfretag och tnkte frga om det r ndvndigt och byta a-kassa, d bemanningsfretag har inget med handel och gra?

Om nu jag ska fortstta och vara medlem hos handels, kommer det d pverka min ersttning om jag sen blir arbetsls? Kommer de och sga : " Tyvrr har du vart medlem i fel a-kassa,drfr kommer du inte f beviljad ersttning" ?

Tacksam fr svar.
Citera
2011-01-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoonym
Hej. Jag har varit medlem hos Handels a-kassa i 6 mnader,d mitt arbete hade med handel och gra.
Nu har jag en sex mnaders anstllning hos Bemanningsfretag och tnkte frga om det r ndvndigt och byta a-kassa, d bemanningsfretag har inget med handel och gra?

Om nu jag ska fortstta och vara medlem hos handels, kommer det d pverka min ersttning om jag sen blir arbetsls? Kommer de och sga : " Tyvrr har du vart medlem i fel a-kassa,drfr kommer du inte f beviljad ersttning" ?

Tacksam fr svar.
Begr ett vertrdelsebevis frn din nuvarande a-kassa till den a-kassa som du tycker passar dig bst. Det skall inte pverka din niv om jag minns rtt. Har inte varit med i a-kassa p 15 r men har fr mig att det var s man gjorde. Ring och frga den kassa du vill g med i. Borde inte vara ett problem.
Citera
2011-01-25, 22:16
Medlem
Om du inte lngre har ngot med handels avtalsomrde att gra ska du absolut byta a-kassa. Har du dremot ngot med handels att gra ska du hlla dig kvar slnge handels a-kasse avgift r lgre n a-kasseavgiften inom nuvarande avtalsomrde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in