2011-01-24, 09:34
Medlem
Okej, jag ska ha en argumentation i engelska och jag tänkte ta något som kan förolämpa minst 50% av åskådarna och hylla resten, jag tänkte argumentera EMOT jämnställdhet. Jag är inte sexist men jag tänker gå in för det 100% så jag tänkte att detta vore det bästa stället att ta upp detta då jag förmodligen redan gjort någon förbannad och riskerar ett flamewar.

Åter till topic:
Jag ska argumentera emot kvinnors rätt i sammhället.
Kvinnans plats ska vara i köket mer eller mindre.
Men jag är verkligen inte insatt i denna diskution och frågar då fb om hjälp

Nu vet jag att en majoritet här såklar är för jämnställdhet och det är jag med, men ni förstår säkert min humor vid det här laget med tanke på vilket ämne jag valt att argumentera om för en kvinnnlig engelskalärare!
Citera
2011-01-24, 09:41
Medlem
SMBHs avatar
Finns en hel del argument som egentligen inte håller, bl.a kan du ta upp att männens hjärna är snäppet större än kvinnors rent generellt. Detta kan du sedan argumentera för att män är smartare och därmed borde fatta alla beslut. Sök information om ämnet.

Sedan kan du hoppas att ingen av dina motdebattörer känner till att neandertalarens hjärna var upp mot en 10-15% större än den moderna människans.
Citera
2011-01-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Finns en hel del argument som egentligen inte håller, bl.a kan du ta upp att männens hjärna är snäppet större än kvinnors rent generellt. Detta kan du sedan argumentera för att män är smartare och därmed borde fatta alla beslut. Sök information om ämnet.

Sedan kan du hoppas att ingen av dina motdebattörer känner till att neandertalarens hjärna var upp mot en 10-15% större än den moderna människans.

Jo, men det om intelligens känns dödfött med tanke på hur oupskattat det vore av hela publiken om jag kallar kvinnor korkade och hur subjektivt det verkar... Fast får säga det sublimt i alla fall

Darwin är min stora idol i det här läget, han har hjälp mig rätt mycket emot jämnställdhet i allmänhet.
Mitt startspår vore att man borde upphäva straffet kvinnomisshandel om samhället vore jämnställt för att påvisa dagens hyckleri som kallar jämnställdhet. Är det jämnställt har jag samma rätt och fel att klappa till en kvinna som en kvinna har rätt att klappa till mig. När hyckleriet har påvisats vänder det och jag blir Mr.Sexist men där kommer jag in på osäkert vatten...
Citera
2011-01-24, 10:37
Medlem
darktriads avatar
Skillnader mellan hjärnorna (tänker mest på funktion) på män och kvinnor ger olika egenskaper,styrkor och svagheter.
Då skulle du kunna få det till att män är mer lämpade för en viss syssla och kvinnor en annan.
Här kan du läsa mera:
http://www.fof.se/tidning/2007/1/mot-annica-dahlstrom-hon-tar-strid-om-konet-i-hjarnan
Citera
2011-01-24, 13:02
Medlem
Jamaicabananers avatar
Det kommer bli intressant i alla fall.

Du kan ju strunta i att argumentera mot lika rättigheter, det försökte jag med, och det blev inget mysigt alls. Något som faktiskt är oroande, och en kritik mot jämställdheten är att i vissa fall verkar kvinnokampen vara viktigare än det fält som kvinnokampen ska förstärkas inom. Typ polisväsende, det är viktigare att få in kvinnor i kåren än att de i kåren klarar kraven för att vara med i kåren. Har vi snutar för att kvinnor ska vara snutar eller har vi snutar för att skydda medborgare?
Citera
2011-01-24, 17:13
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekohamaru
Men jag är verkligen inte insatt i denna diskution och frågar då fb om hjälp

Här kommer mitt tips: Välj ett ämne som du är insatt i istället.
Citera
2011-01-24, 17:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Här kommer mitt tips: Välj ett ämne som du är insatt i istället.
Å andra sidan lär nog just okunskapen i sig kunna få håret att resa sig på 50% av åskådarna och därmed är väl succén ett faktum om jag förstått TS rätt.
Citera
2011-01-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH

Ehh va? Du vet väl att storleken på hjärnan inte bestämmer din intelligens?
Citera
2011-01-24, 18:58
Medlem
Jamaicabananers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
Ehh va? Du vet väl att storleken på hjärnan inte bestämmer din intelligens?

En elefants hjärna väger 5 kilo, och ändå var vi först med att uppfinna dildon.
Citera
2011-01-24, 19:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicabananer
En elefants hjärna väger 5 kilo, och ändå var vi först med att uppfinna dildon.
Men, vad skulle en elefant med dildo till - har du sett deras snablar
Citera
2011-01-24, 19:15
Medlem
Jamaicabananers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men, vad skulle en elefant med dildo till - har du sett deras snablar

Sant. Vi var först med att uppfinna silikonbrösten, skrivmaskinen, sociologin, hatthyllan och religioner. Det har ingen elefantjävel klarat av, trots fem kilo hjärna.
Citera
2011-01-25, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekohamaru
Nu vet jag att en majoritet här såklar är för jämnställdhet och det är jag med, men ni förstår säkert min humor vid det här laget med tanke på vilket ämne jag valt att argumentera om för en kvinnnlig engelskalärare!

Klockren humor bygger på att man är jävligt insatt i vad man snackar om, så ett stekhett tips till dig som jag såg någon annan ge, är att byta ämne, snacka om något du kan på dina 5 fingrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in