2011-01-23, 23:06
Medlem
godBrotherXs avatar
Hej.

Sedan i morse så fungerade ej ljudet. Jag har försökt allt. Ladda ner nya program som uppdaterar drivrutiner, felsökt, ändrat på ljudinställningarna, scannat datorn, rensat datorn, försökt systemåterställa(vilket inte funkar) och fler saker.

Jag har märkt konstiga saker också, typ ikonen som visar om man är ansluten till internet har ett rött kors på sig fast jag är ansluten. Kan inte systemåterställa. Kan inte öppna musik eller video filer. Youtube laggar mer. Kan inte anpassa mitt skrivbord. När jag kör dxdiag(som visar mina computer specs) så står det hela tiden "Saknas". Ljudet fungerar inte heller med hörlurar

Jag har Windows 7 64 bitars versionen.
Har en HP notebook.

* VILL NOTERA ATT NÄR JAG STARTADE DATORN, DAMPTRYCKTE PÅ TANGENTBORDET MEDANS DE STARTADE HÖRDE JAG PIP LJUD (TYPISKT WINDOWS). MEN NÄR WINDOWS LOGOT KOMMER UPP HÖR JAG INGET.

Hjälp?
Senast redigerad av godBrotherX 2011-01-23 kl. 23:09. Anledning: Ett till fel
Citera
2011-01-24, 00:55
Bannlyst
De där pipsignalerna betyder något(står i din moderkortsmanual). Det är BIOS som klagar. Moderkort/hårdvara. Lämnas in om den är bärbar. Annars öppna och reparera.
Citera
2011-01-24, 10:24
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Pipljudet vid uppstarten kommer från moderkortets lilla högtalare..
och har ingenting med ljudet i Windows att göra...

Det är inte så att du råkar dra ut kontakten till högtalarna från ljudkortet????
Ryckt ut högtalarnas strömkabel??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in