2011-01-23, 20:08
Medlem
Finns säkert en tråd någonstans i ämnet, men har inte hittat den iaf.

Är det möjligt att plantera ett frö eller två i fönstret och odla den som en vanlig krukväxt (givetvis kommer den få lite mer kärlek)?

Finns det något speciellt frö som har bättre förutsättningar än andra att växa under dessa förutsättningar?
Citera
2011-01-23, 20:45
Medlem
hockexxs avatar
Möjligt med AF, men knappast rekommenderat.
Citera
2011-01-23, 21:05
Medlem
kimztahs avatar
Testa lowryder!
Citera
2011-01-23, 22:05
Medlem
vattholma-2s avatar
Fullt möjligt om du sätter fröt i mars/april. Kanske inte så smart då du måste ha den i fönstret för att få så mycket ljus som möjligt och alla känner igen cannabis. En planta blir mycket större än du tror om du inte ser efter den så att bara ställa den i fönstret kommer inte att fungera, om du inte vill ha en planta som täcker upp hela fönstret då. Kör du en liten kruka kommer du att riskera att plantan ovan jord växer om krukan och inte kan ge näring och vatten till dina buds när det är dags att blomma.

Lukten vill jag inte uttala mig om då det finns strains som skall lukta lite, jag har dock alltid haft plantor i utrymmen där lukten kan stängas in och filtreras på något sätt. Står en planta med 5 liters kruka i fönstret tror jag att det kommer vara lagom kul när det är full blom.
Citera
2011-01-25, 21:32
Medlem
Tack för hjälpen.
Skulle kunna ha en hel skog i fönstret (med mycket sol) utan att någon skulle se det. Bor riktigt bra
Det som skulle kunna bekymra mig är doften. Antar att det är inte vidare smart att ha fönstret öppet dels för plantorna. Men även för doften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in