Som ni förstår av rubriken så har min dator väldigt plötsligt blivit väldigt trög.
Är själv långt i från duktig på datorer och möjliga anledningar till den här sortens problem och jag är också medveten om att det finns väldigt många anledningar till varför en dator kan vara trög.
Det började i alla fall för någon vecka sedan. Innan dess kunde jag alltid se på serier/filmer och dylikt på datorn utan något som helst problem men sen plötsligt så är det helt omöjligt (ungefär som att försöka se en youtube-film utan att det buffrar...). Jag kan se några sekunder eller minuter ostört och sen plötsligt så fryser det och när man t.ex. trycker på paus så händer det ingenting (inte ens paus-knappen ändras till en play-knapp så det är nog inget fel på kvalitén på nedladdningen).
När jag t.ex. försöker öppna dokument eller annat så får jag oftast vänta ett litet tag eller så blir det bara "svarar inte" och jag är tvungen att trycka ctrl + alt + delete (vilket också i många fall laggar).
Min CPU användning är inte hög (pendlar mellan 20-50, någon gång upp till 100 men då sjunker den direkt igen) på de processer jag har uppe och minnet ligger på ca. 1 gb.
Jag har kört en CClean typ två gånger under den veckan som det gått sen det startade och har också gjort anti-virus scans (dock inte säker på att de fullbordats av någon anledning, står dock i anti-virusprogam menyn att det inte är några problem)
Har windows-uppdateringar att göra men om de skulle vara väldigt viktiga så skulle ju datorn starta dem av sig själv istället för att bara sitta och vara långsam.
Tack på förhand för svar om vad för problem jag kan ha och om min information inte är tillräcklig (vilket jag är rätt så säker på att den är) så fråga på! Tänk på att jag inte är den mest datorkunnige så försök gärna anpassa era svar till det.
Mvh Hoevk
Edit: Glömde att tillägga att det är Windows Vista!
Har tappat bort (eller inte fått med) någon skiva så kan inte omformatera...