2011-01-23, 19:22
Medlem
SlaktarKents avatar
Hej,

Har ett förslag för att man enklare ska kunna se och lägga märke till viktiga, klistrade trådar utan att de innehåller en massa jävla kludd i rubriken.

Kolla här, http://data.fuskbugg.se/dipdip/_______flashback.png

Ni förstår säkert hur jag menar, behöver ju inte se ut exakt på detta viset.
Många andra forum använder också denna funktionen och det verkar effektivt.

För att skapa en vettig diskussion, vad tycker ni om detta?

Exempel på störande och onödigt "kludd", http://data.fuskbugg.se/dipdip/kludd.png

Skulle samt behövas en regel på att viktiga trådar ska läggas märke till, de finns ju av en anledning?
Senast redigerad av SlaktarKent 2011-01-23 kl. 19:31.
Citera
2011-01-23, 19:27
Bannlyst
Eller så kan ju tråden ha speciella tecken som tyder på att tråden är klistrad och viktig.

Ungefär såhär.

http://i52.tinypic.com/69hxj7.png
Citera
2011-01-23, 19:41
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Det spelar ingen roll hur de ser ut för många kommer ändå att blint ignorera dom.Vi kan även säga samma om sökfunktionen.
Det har också varit ett förslag på att de skulle ha en annan färg för att lättare sticka ut men det gick inte igenom.

Man kan undra om antalet felplacerade trådar har minskat eller hållt samma konstanta nivå efter att mods har försökt belysa dessa trådar med pilar och dylikt.
Senast redigerad av .ZoeJane. 2011-01-23 kl. 19:43.
Citera
2011-01-23, 19:53
Medlem
SlaktarKents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Det spelar ingen roll hur de ser ut för många kommer ändå att blint ignorera dom.Vi kan även säga samma om sökfunktionen.
Det har också varit ett förslag på att de skulle ha en annan färg för att lättare sticka ut men det gick inte igenom.

Man kan undra om antalet felplacerade trådar har minskat eller hållt samma konstanta nivå efter att mods har försökt belysa dessa trådar med pilar och dylikt.
Nolltolerans, hade det varit något?

Två veckors avstängning om du frågar eller startar en tråd om något som redan är listat och förklarat i en viktig tråd i forumdelen det gäller.
Citera
2011-01-23, 20:08
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarKent
Nolltolerans, hade det varit något?

Två veckors avstängning om du frågar eller startar en tråd om något som redan är listat och förklarat i en viktig tråd i forumdelen det gäller.

Kan till viss del hålla med dig men jag är nog mindre sträng.Varför inte samma gräns som för lb?

Har du varit här ett halvår(+200 poster) och fortfarande inte kan läsa/posta i klistrade trådar så skulle det automatiskt ge en tillsägelse.Även om jag vet att modsen varit flitiga med dessa på sistonde.
Har man varit här i sex år och postar en ny tråd "HJÄLP! jag söker en låt/serie/film.." så undrar man hur de kunnat missa dessa genom åren här.

Jo,tyvärr är detta ett verkligt exempel.
Citera
2011-01-23, 20:15
Medlem
SlaktarKents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Kan till viss del hålla med dig men jag är nog mindre sträng.Varför inte samma gräns som för lb?

Har du varit här ett halvår(+200 poster) och fortfarande inte kan läsa/posta i klistrade trådar så skulle det automatiskt ge en tillsägelse.Även om jag vet att modsen varit flitiga med dessa på sistonde.
Har man varit här i sex år och postar en ny tråd "HJÄLP! jag söker en låt/serie/film.." så undrar man hur de kunnat missa dessa genom åren här.

Jo,tyvärr är detta ett verkligt exempel.
Förstår hur du menar.

Vad sägs om en prövotid? Under sex månader och x antal inlägg ska du sköta dig felfritt annars leder det till avstängning, upprepas det blir man permanent avstängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in