2011-01-23, 17:54
Medlem
BlackSundays avatar
Ja, som rubriken lyder tappar min mus kontakten med datorn i 1-3 sekunder för att sedan återuppta kontakten. Jag hör det bekanta USB-kontakt ljuded vid varje tillfälle, och detta fenom händer dagligen sedan någon vecka tillbaka. Det händer lika frekvent, ungefär 1 gång var minut, varesig jag lirar eller bara surfar/desktop.

Jag har testat alla USB-kontakter på datorn respektive andra möss - still the same.

Problemet verkar efter några googlingar vida känt, men ingen verkar ha någon lösning. Här är två lite äldre trådar om samma problem som jag har:

http://superuser.com/questions/53740...omly-and-often

http://www.sevenforums.com/hardware-...onnecting.html

Kanske har någon en lösning här? Fråga gärna om det skulle hjälpa er hjälpa mig :-)
Tack på förhand!
Citera
2011-01-23, 18:14
Medlem
Låter nästan som glappkontakt. men inte direkt troligt om du testat alla usb portar och massa möss. kan ju vara så att ditt moderkort spökar
Citera
2011-01-23, 20:22
Medlem
SmexXs avatar
Var så för mig i några timmar sen sluta det och nu funkar det
Citera
2011-01-23, 20:41
Medlem
BlackSundays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmielarsson
Låter nästan som glappkontakt. men inte direkt troligt om du testat alla usb portar och massa möss. kan ju vara så att ditt moderkort spökar

Precis, men glapp går som du säger att utesluta. Inga andra idéer? Nätagg släpper väl annan hårdvara innan mus, eller USB-devices överlag? Finns det någon logg man kan se över vad gäller USB-portar?

Citat:
Ursprungligen postat av SmexX
Var så för mig i några timmar sen sluta det och nu funkar det

Okej. Jag har som sagt haft det i över en vecka nu, lagom störande vid det här laget. Kunde du se något samband med något du gjorde innan det började, och något du gjorde strax innan det slutade? Jag minns inte alls vad jag gjorde innan det började - ingenting speciellt i alla fall - annat bör jag ju ha kommit ihåg.

tack för svaren i vart fall, även om det inte direkt hjälper mig
Citera
2011-01-26, 00:22
Medlem
SmexXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSunday
Precis, men glapp går som du säger att utesluta. Inga andra idéer? Nätagg släpper väl annan hårdvara innan mus, eller USB-devices överlag? Finns det någon logg man kan se över vad gäller USB-portar?

Okej. Jag har som sagt haft det i över en vecka nu, lagom störande vid det här laget. Kunde du se något samband med något du gjorde innan det började, och något du gjorde strax innan det slutade? Jag minns inte alls vad jag gjorde innan det började - ingenting speciellt i alla fall - annat bör jag ju ha kommit ihåg.

tack för svaren i vart fall, även om det inte direkt hjälper mig

Tror det hände i samband med att kabeln Klämdes under skärmen
Citera
2011-10-16, 19:22
Medlem
Sereenas avatar
Jag och sambon har fått samma problem nu.

Han drabbades för ~3 veckor sen och jag drabbades idag, vi har testat olika möss, olika portar (allt funkar prima på laptopen) och jag har testat allt utom IRQ conflikt (har kollat IRQ men vet ärligt talat inte hur jag ska veta om det är nån konflikt).

Har testat nya drivrutiner, gamla drivrutiner, en massa olika "rekomenderade" drivrutiner därimellan (inklusive att avinstallera allt, rensa vissa register mm).

Nån som har nå fler ideer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in