2011-03-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Hmmm, menar hon kanske Metro-kolumnisten Fridah J?

Japp!, det är hon, hon menar.

Men jag undrar vad den där statistika betyder?
Betyder det att #prataomdet endast har (maximalt) 386 sympatisörer på twitter?(vilket måste betraktas som kampanjens hjärta).
Citera
2011-03-14, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonden
Japp!, det är hon, hon menar.

Men jag undrar vad den där statistika betyder?
Betyder det att #prataomdet endast har (maximalt) 386 sympatisörer på twitter?(vilket måste betraktas som kampanjens hjärta).
Ja... Fridah Jönssons flera tusen följare följer väl henne personligen? Jag har inte orkat sätta mig in i hur Twitter fungerar. Men det man ser är ju ganska ointressant, hur skulle man kunna säga nåt av substans med 140 tecken liksom?
Citera
2011-03-14, 18:44
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är mycket talande att den fiende man tror sig ha är en karikatyr.

Här har man har frammanat en groteskt fantasifoster att slåss emot, den s.k näthataren, som förstås existerar i form av enstaka individer som personligen ofredar de som syns i media, men här uppförstorat till del i någon sorts allmän nätrörelse. Alla behöver en tydlig fiende, inte minst mediefeminismen. Utan jämförelser i övrigt ger Sonja Schwarzenberger då uttryck för samma aktivistiska världsbild som gemensamt tillskrivs de neokonservativa och de fundamentalistiska muslimerna i Adam Curtis' The Power of Nightmares. Det är ingen slump. De goda krafterna - de feministiska journalisterna och opinionsbildarna - måste bekämpa och besegra "näthataren", för att tusenårsriket skall komma, och hur de ser på honom kan man beskåda i den länkade seriestripen.

Det är intressant det du skriver, inte minst mot bakgrund av att jag följt den sk. näthataren i just denna debatten på nära håll. På Örnsköldsviks Allehanda, Sundsvalls Tidning, och inte minst på Tendens (Sonjas eget program på SR). Där man fö stängde kommentatorsfältet med motiveringen att inläggen inte följde deras policy. Kritiken har varit massiv, intensiv och i princip genomgående negativ mot kampanjen. De flesta inläggen har varit argumenterande, frågande och konstruktiva i sitt språk.

Det man stänger av och censurerar, är i allra högsta grad legitim och konstruktiv kritik. En kritik man uppriktigt verkar överraskad och förvånad över. Den här gången kom den elaka fienden från fel håll, den kom från bl.a Flashback, foliehattarna och konspiratörernas förlovade hemvist. I deras värld är den rösten inte värd att lyssna på och förtjänar ingen respekt. Samtidigt har vi successivt sett hur deras argument förändras och justeras efterhand som kritiken fått fäste. Från gräsrot till kampanj, från inte känna till att känna målsägaren. Från att inte funnits en koppling, till att "föddes som ett stöd för målsägaren som stämplats som en lögnare". fortsatt raderande i bloggar och twitter lösenordsskydda tidigare öppna källor.

Vad Sonja é consortio uppenbart saknar är en realistisk syn i och på debatten. De är så vana att helt oemotsagda få driva sina frågor med bifall från de närmast sörjande. Jag har tidigare sagt att de har en elitistisk, närmast fascistoid människosyn. Det finns ingen anledning att i nuläget ändra på den uppfattningen. De var inte de sexuellt frustrerade de aktiverade, utan vanligt folks känsla för fairplay.

Visst har jag sett ett och annat grums där etnicitet eller andra dumheter dykt upp, men inte i Assange trådarna. Tvärt om har jag sett ett brett kunnande, fantastiska människor. Individer, nyfikna och intresserade, med specialkunskaper som sporrade av debatten, sluter upp för att lämna bidrag till utvecklingen i tråden. Det är demokrati när det är som bäst.

Uppenbart är rättskänslan i folkhemmet intakt, kritisk och beredd att gå i svaromål, bara det finns en plattform. Näthatet som det formulerats av feministerna och andra kritiker är en mycket liten del av den totala diskussionen och är inte representativ för debatten i stort. Det handlar snarare om vem som ska kontrollera agendan nu och i framtiden. Så vad vi ser är de första uttrycken för ett i grunden helt nytt medielandskap.

Mymlan säger faktiskt något intressant på sin blogg: Detta ska Sofia ha Cred för

"Flashback är ett forum. Att hata Flashback är som att hata internet. Flashback består av individer, många som skriver där är bra personer, andra gör dumheter. Men nej, jag tänker inte döma ut hela Flashback. Du talar om Flashback som om det vore en person. Det är det inte."
Citera
2011-03-14, 18:58
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonden
Ett litet tillägg.

Sonja pratar i sitt senaste utfall om att en viss frida Jönsson(?) skulle ha tusentals followers på Twitter.
Som ett försök att visa på att man är många.

Jag kollade dock http://twitter.com/#!/prataomdet nyss och såg detta:

About @prataomdet
33
Tweets
152
Following
386
Followers
3
Listed

Detta är ju typ officiella twittersidan för kampanjen?

just nu har tydligen deras eminenta kampanj blivit kidnappad av #merkateder
ett inlägg i lärardebatten, är det här med twitter verkligen en bra idé!?

Johan_Groth RT @DNDebatt: #merkateder är en av de största och livligaste diskussionerna på twitter efter #prataomdet. Läs hur det började i går på http://ow.ly/4dRvI
about 1 hour ago via HootSuite

Gravardotter En del som är engagerade i diskussionen är samma som tex var aktiva i #prataomdet
4 minutes ago via Seesmic twhirl

Deras egen trafik idag är next to nothing just nu,

Det sista inlägget är 19 timmar gammalt!! Det är vad jag kallar en twitterquake
Citera
2011-03-14, 18:58
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuNidal
Då jag känner en av parterna vore det i högsta grad olämpligt att kommentera innehållet i fallet eller förundersökningen.

Javisst. Du är ju så otroligt trovärdig. Du har ju 'bara' om detta rättsfall offentligt sagt, tämligen nyligen:

Jag menar att Assange målade in sig i ett hörn genom att bete sig som en rövhatt i 3 år. Bara anmälan inte nog, men det var dags.
Citera
2011-03-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
just nu har tydligen deras eminenta kampanj blivit kidnappad av #merkateder
ett inlägg i lärardebatten, är det här med twitter verkligen en bra idé!?

Johan_Groth RT @DNDebatt: #merkateder är en av de största och livligaste diskussionerna på twitter efter #prataomdet. Läs hur det började i går på http://ow.ly/4dRvI
about 1 hour ago via HootSuite

Gravardotter En del som är engagerade i diskussionen är samma som tex var aktiva i #prataomdet
4 minutes ago via Seesmic twhirl

Deras egen trafik idag är next to nothing just nu,

Det sista inlägget är 19 timmar gammalt!! Det är vad jag kallar en twitterquake

hehe, precis.
Men detta betyder att twitterquaken(känns lite ironiskt i tider med quakes på 8.9rs i Japan.. Vad låg denna quake på? 0.00.....001? ) som startade det hela består/od av ~389 anhängare?

Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Javisst. Du är ju så otroligt trovärdig. Du har ju 'bara' om detta rättsfall offentligt sagt, tämligen nyligen:

Jag menar att Assange målade in sig i ett hörn genom att bete sig som en rövhatt i 3 år. Bara anmälan inte nog, men det var dags.

Johannes... Du framstår inte som särskillt bright om jag ska vara ärlig..
Citera
2011-03-14, 19:14
Bannlyst
Citat:
Det är intressant det du skriver, inte minst mot bakgrund av att jag följt den sk. näthataren i just denna debatten på nära håll. På Örnsköldsviks Allehanda, Sundsvalls Tidning, och inte minst på Tendens (Sonjas eget program på SR). Där man fö stängde kommentatorsfältet med motiveringen att inläggen inte följde deras policy. Kritiken har varit massiv, intensiv och i princip genomgående negativ mot kampanjen. De flesta inläggen har varit argumenterande, frågande och konstruktiva i sitt språk.

Det man stänger av och censurerar, är i allra högsta grad legitim och konstruktiv kritik. En kritik man uppriktigt verkar överraskad och förvånad över. Den här gången kom den elaka fienden från fel håll, den kom från bl.a Flashback, foliehattarna och konspiratörernas förlovade hemvist. I deras värld är den rösten inte värd att lyssna på och förtjänar ingen respekt. Samtidigt har vi successivt sett hur deras argument förändras och justeras efterhand som kritiken fått fäste. Från gräsrot till kampanj, från inte känna till att känna målsägaren. Från att inte funnits en koppling, till att "föddes som ett stöd för målsägaren som stämplats som en lögnare". fortsatt raderande i bloggar och twitter lösenordsskydda tidigare öppna källor.

Vad Sonja é consortio uppenbart saknar är en realistisk syn i och på debatten. De är så vana att helt oemotsagda få driva sina frågor med bifall från de närmast sörjande. Jag har tidigare sagt att de har en elitistisk, närmast fascistoid människosyn. Det finns ingen anledning att i nuläget ändra på den uppfattningen. De var inte de sexuellt frustrerade de aktiverade, utan vanligt folks känsla för fairplay.

Visst har jag sett ett och annat grums där etnicitet eller andra dumheter dykt upp, men inte i Assange trådarna. Tvärt om har jag sett ett brett kunnande, fantastiska människor. Individer, nyfikna och intresserade, med specialkunskaper som sporrade av debatten, sluter upp för att lämna bidrag till utvecklingen i tråden. Det är demokrati när det är som bäst.

Uppenbart är rättskänslan i folkhemmet intakt, kritisk och beredd att gå i svaromål, bara det finns en plattform. Näthatet som det formulerats av feministerna och andra kritiker är en mycket liten del av den totala diskussionen och är inte representativ för debatten i stort. Det handlar snarare om vem som ska kontrollera agendan nu och i framtiden. Så vad vi ser är de första uttrycken för ett i grunden helt nytt medielandskap.

Mymlan säger faktiskt något intressant på sin blogg: Detta ska Sofia ha Cred för

"Flashback är ett forum. Att hata Flashback är som att hata internet. Flashback består av individer, många som skriver där är bra personer, andra gör dumheter. Men nej, jag tänker inte döma ut hela Flashback. Du talar om Flashback som om det vore en person. Det är det inte."
Ja det ska hon verkligen ha, jag lyfter på kepan. Det var intressant att se vad Carina Rydberg kommenterade, det är två olika synsätt där. Rydberg säger ungefär samma saker om Flashback som hon alltid säger:
https://www.flashback.org/t1147036
Citera
2011-03-15, 11:55
Medlem
espressinos avatar
I brist på inlägg på prataomdet får ni hålla tillgodo med följande

ettpunktnoll Jag undrar om vi har slutat #prataomdet nu? Blev allt bra till slut?
about 2 hours ago via Mobile Web

vpressfeldt @ettpunktnoll SD- och flashbacktrollen tog över #prataomdet
28 minutes ago via TweetDeck

ettpunktnoll @vpressfeldt SD? Vände de #prataomdet till invandrarsnack? ..orka.
25 minutes ago via Chromed Bird
Citera
2011-03-15, 11:59
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
I brist på inlägg på prataomdet får ni hålla tillgodo med följande

ettpunktnoll Jag undrar om vi har slutat #prataomdet nu? Blev allt bra till slut?
about 2 hours ago via Mobile Web

vpressfeldt @ettpunktnoll SD- och flashbacktrollen tog över #prataomdet
28 minutes ago via TweetDeck

ettpunktnoll @vpressfeldt SD? Vände de #prataomdet till invandrarsnack? ..orka.
25 minutes ago via Chromed Bird

Haha SD fick skulden

Lite märkligt dock eftersom SD också vill prataomdet. Fast SD egna "det" såklart.

"Ibland känns det svårt, ja nästan omöjligt, att prata om negativa mångkulturella upplevelser. Bemötandet kan vara kyligt eller rentav fientligt mot dem som vill prata om det. Därför har många bitit sig i tungan och tvingats lägga locket på även om funderingarna fortsatt i det tysta.

Vi behöver ett språk kring invandring utan skam, vi behöver fundera kring våra egna och andras gränser. Vi behöver prata om de gränsdragningar, gråzoner och övertramp som förekommer i mångkulturella situationer. Något ska förändras. Vi ska våga #prataomdet."
Citera
2011-03-15, 12:15
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Haha SD fick skulden

Lite märkligt dock eftersom SD också vill prataomdet. Fast SD egna "det" såklart.

"Ibland känns det svårt, ja nästan omöjligt, att prata om negativa mångkulturella upplevelser. Bemötandet kan vara kyligt eller rentav fientligt mot dem som vill prata om det. Därför har många bitit sig i tungan och tvingats lägga locket på även om funderingarna fortsatt i det tysta.

Vi behöver ett språk kring invandring utan skam, vi behöver fundera kring våra egna och andras gränser. Vi behöver prata om de gränsdragningar, gråzoner och övertramp som förekommer i mångkulturella situationer. Något ska förändras. Vi ska våga #prataomdet."

Den är klockren, ack va mycket gråzoner det finns att prata om !
Vad du också påvisar med all tydlighet är att man med PK språk kan bevisa och argumentera för allt, tom att satan är en missförstådd kristen!
Citera
2011-03-15, 13:44
Medlem
TheaFraggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

På vilket sätt har JA betett som en asshat i tre år?
Citera
2011-03-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheaFragger
På vilket sätt har JA betett som en asshat i tre år?

Det där var Johannes Axner's uttalande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in