Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-23, 10:51
Medlem
Nixtros avatar
Jag märker av som ett ryck i bilden varje sekund, det är ungefär en gång varje sekund som det rycker till i både bild och ljud samtidigt. Det är enbart i spelet Counter-Strike: Source som det händer. Jag har testat att installera om det, att ha det på två olika HDD och har det på min SSD nu men ingen skillnad. Jag har testat med flera olika drivrutiner för grafikkortet. Jag kan spela alla andra spel jag testat helt utan detta problem, även kolla HD film mm. så det är enbart för detta spelet jag upplever detta.

Det är inte heller alltid som det är så, det är bara ibland som det kommer och när det väl kommer så kan det vara i någon timme och sedan kan det vara borta igen lika länge. Jag har konstant 300 FPS som jag ställt fps_max till in-game. Jag har Windows 7 Ultimete 64-bitars med alla uppdateringar. Grafikkortet är ett Gigabyte 470 SOC och det går inte över 65 grader. Min ping är runt 15-25 ms så ska inte vara något med det heller. Jag använder mig inte av några skins eller något sådant, jag har enbart detta i consolen:

cl_updaterate 66
cl_cmdrate 66

Jag märkte även av igår att när jag spelade in med Fraps så ser man inte lagget eller hör det. Allt flyter på som det ska om man kollar på videon som blir av Fraps när man spelat in. Vad kan vara fel? Någon som hört talas om detta problem tidigare? Vet någon en lösning på det? Behöver ni någon mer information?
Citera
2011-01-23, 11:00
Medlem
Lullebulle1s avatar
Mer info om datorn tack.

Gissar på att det är en laptop.
Citera
2011-01-23, 11:05
Medlem
Nixtros avatar
Lullebulle1, hur många börbara datorer finns det med ett Gigabyte 470 SOC då? Detta är datorn, delarna är relativt nya och jag har byggt den själv och jag hoppas verkligen att den ska klara av Counter-Strike: Source då jag kan spela allt annat jag testat i bra grafik.

Chassi: Fractal Design Define R3
Minnen: Corsair 6GB 1600 MHz CL8
Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R
Nätaggregat: Corsair AX 750W
Processor: Intel Core i7 950
Systemdisk: Corsair Force 120GB
Grafikkort: Gigabyte Geforce GFX 470 SOC
Citera
2011-01-23, 11:54
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixtro
Lullebulle1, hur många börbara datorer finns det med ett Gigabyte 470 SOC då? Detta är datorn, delarna är relativt nya och jag har byggt den själv och jag hoppas verkligen att den ska klara av Counter-Strike: Source då jag kan spela allt annat jag testat i bra grafik.

Chassi: Fractal Design Define R3
Minnen: Corsair 6GB 1600 MHz CL8
Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R
Nätaggregat: Corsair AX 750W
Processor: Intel Core i7 950
Systemdisk: Corsair Force 120GB
Grafikkort: Gigabyte Geforce GFX 470 SOC
Gissade bara eftersom du skrev "Gigabyte 470 SOC" där SOC står för System-On-a-Chip.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/System-on-a-chip

Det finns även laptops med 470M.
http://www.laptopspec.net/tag/geforce-gtx-470m/

OnT: Radera configgen och kör med standard och kolla om det fortfarande blir "ryck".
Citera
2011-01-23, 13:00
Medlem
Nixtros avatar
Lullebulke1, då förstår jag varför du kom med ett så kortfattat svart. Trodde att du inte läst och bara svarade först, men tack för hjälpen. Ska testa det och återkommer med resultat snart

Uppdatering: Det är samma problem, har raderat allt som var i cfg mapparna och allt är standard...
Senast redigerad av Nixtro 2011-01-23 kl. 13:22.
Citera
2011-01-24, 10:23
Medlem
Nixtros avatar
Ingen som vet något? :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in