2011-01-23, 10:39
Medlem
http://www.inet.se/kundvagn/visa/141486/2011-01-22

Jag har tänkt köpa den här uppsättningen komponenter. Sandy bridge verkar vara väldigt bra å jag sitter på redan ganska gamla grejer.

Jag har nåra funderingar dock.

Fungerar dessa saker ihop med varandra?

Kommer mitt nätagg på 520w att orka driva det? Har 2 hdds å en dvdläsare + 3 fläktar

Hur ser framtiden ut för sockeln 1155? Bygger jag mig själv in i ett hörn?
Citera
2011-01-23, 10:49
Medlem
SirKnasens avatar
Har du inte tänkt köra SLi så kan du lika gärna spara några hundra och ta ett ASRock P67 Pro3 istället för ASRock P67 Extreme 4. För pengarna du spar skulle du kunna gå upp till 1600Mhz minnen.
Ditt nätagg kommer räcka till.
Socket 1155 är ju det nyaste från intel och borde därför vara det mest framtidssäkra.
Citera
2011-01-23, 11:22
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirKnasen
Har du inte tänkt köra SLi så kan du lika gärna spara några hundra och ta ett ASRock P67 Pro3 istället för ASRock P67 Extreme 4. För pengarna du spar skulle du kunna gå upp till 1600Mhz minnen.
Ditt nätagg kommer räcka till.
Socket 1155 är ju det nyaste från intel och borde därför vara det mest framtidssäkra.
Ska han inte klocka minnena så klarar han sig med 1333. Du klockar via multipliern på Sandy bridge nämligen

Agget kommer räcka.

Sandy bridge kommer leva hela 2011 iaf, LGA2011 kommer Q3 troligen men de processorerna ska ersätta i7orna och de lite dyrare modellerna.
Citera
2011-01-23, 11:30
Medlem
Det kommer ju alltid nya saker hela tiden men jag vill ju inte köpa nåt som kommer att fasas ut. Jag vill ju kunna uppgradera cpun när det läget kommer.

Hehe ja det är ju bra att den kommer överleva hela året :P. Men jag vill nog inte byta igen efter ett år .

Jag har inte iofs läst riktigt hur intel ser på utvecklingen av lga1155 sockeln osv.

Angående minnena. Jag funderar på att ta dessa istället. http://www.inet.se/artikel/5305538/a-data-4gb-2x2048mb-1600mhz-game-series-cl9-pc3-12800

Jag har aldrig varit inne på SLI så mycket förut men för att de delar jag väljer ska hålla ett bra tag utan att jag måste köpa nytt så tänker jag mig att jag kanske kommer Köpa ett tll grafikkort.

Klocka datorn är jag oxå lite intresserad av. Inte mycke men lite i framtiden kommer det nog bli. Min dator nu är klockad med nåra 100 Mhz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in