2011-01-23, 10:25
Bannlyst
Jag har installerat en piratkopierad version av Mac OS X. Frsta gngen operativsystemet startar upp vill den att jag registrerar det. Jag r inte s dum s att jag fyller i mitt riktiga namn och adress, men kan man hoppa ver detta steg helt och hllet? Jag tycker att det r obehagligt att operativsystemet skickar ngon information till Apple.
Citera
2011-01-23, 11:03
Medlem
StyleWarss avatar
Om du tycker det r obehagligt s skulle du ha hostat upp de 319 kr vrldens bsta OS kostar s hade det knts bttre ditt jvla snl-mg.

Det str dessutom i EULAN att informationen inte fr identifiera dig, so there.
Citera
2011-01-23, 11:29
Medlem
Lol vad tror du kan hnda?
Citera
2011-01-23, 11:38
Medlem
tzjs avatar
Offtopic raderat, och en tillsgelse utdelad.
/mod.
Citera
2011-01-23, 11:45
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Jag har installerat en piratkopierad version av Mac OS X. Frsta gngen operativsystemet startar upp vill den att jag registrerar det. Jag r inte s dum s att jag fyller i mitt riktiga namn och adress, men kan man hoppa ver detta steg helt och hllet? Jag tycker att det r obehagligt att operativsystemet skickar ngon information till Apple.

Man kan trycka kommando-Q fr att hoppa ver den biten.
Citera
2011-01-23, 14:19
Medlem
Snjs avatar
Jag tror inte riktigt att butiksbitrdet (om man kper i en fysisk butik) tar ditt namn och uppgifter fr att skicka till Apple och sga att du nyss kpt Snow Leopard, s att Apple kan lgga till dig i den stora "vilka som ger SL"-listan.. S i mina gon spelar det mindre roll om du skriver ditt riktiga namn. OS X anvnder ju inte cd-nycklar som t.ex Windows gr.
Citera
2011-01-23, 15:22
Medlem
Skriv K. Anka det gjorde jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här