2011-01-23, 09:59
Medlem
hashs avatar
Fattar inget....har en film nedtankad med rtorrent.
Rtorrent har hash-kontrollerat att nedladdningen är okej, men när jag vill packa upp filmen med unrar så får jag CRC failed.
Detta har aldrig hänt mig förr, jag förstår att jag kan få problem med nedladdningen om hash failed med rtorrent.

Min fundering är om rtorrent suger?

Jag vet att kan kan köra unrar e -kb, men det är ointressant gällande denna topic.
Citera
2011-01-23, 10:16
Medlem
paul.allens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Fattar inget....har en film nedtankad med rtorrent.
Rtorrent har hash-kontrollerat att nedladdningen är okej, men när jag vill packa upp filmen med unrar så får jag CRC failed.
Detta har aldrig hänt mig förr, jag förstår att jag kan få problem med nedladdningen om hash failed med rtorrent.

Min fundering är om rtorrent suger?

Jag vet att kan kan köra unrar e -kb, men det är ointressant gällande denna topic.
Kan det inte helt enkelt vara så att det är en dålig release? T.ex. Någon som laddat ner ifrån valfri tracker med medlemskrav, kanske ändrat nåt med nån fil, bytt namn och sedan skapat sin egna release medan .sfv filen fortfarande innehåller checksummorna ifrån den förra, helt korrekta releasen?
Citera
2011-01-23, 10:44
Medlem
liqueurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paul.allen
Kan det inte helt enkelt vara så att det är en dålig release? T.ex. Någon som laddat ner ifrån valfri tracker med medlemskrav, kanske ändrat nåt med nån fil, bytt namn och sedan skapat sin egna release medan .sfv filen fortfarande innehåller checksummorna ifrån den förra, helt korrekta releasen?

unrar bryr sig inte om vad som står i sfv filen, troligast är att den som skapade torrenten hade en trasig fil.
Citera
2011-02-19, 16:31
Medlem
Även jag har liknande problem.

Nästan alltid när jag packar upp en stor film får jag tiotals CRC errors. Och då är det ändå kända rippar ifrån TL/Swebits vi pratar om.

Datorn är precis ny, kan det bero på minnena/hdd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in