Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-22, 21:17
Medlem
Alkoholistens avatar
När jag packar upp en film på min externa hdd så står det att disken är full men jag har 500 gb kvar på den. Men C hddn fylls samtidigt upp?
Citera
2011-01-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholisten
När jag packar upp en film på min externa hdd så står det att disken är full men jag har 500 gb kvar på den. Men C hddn fylls samtidigt upp?

Den mjukvara som packar upp filerna använder sig antagligen av %temp% innan filen flyttas till sin ämnade destination. Då %temp% är en mapp som oftast finns på C:\ är det logiskt att den fyller upp
Citera
2011-01-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tariksin
Den mjukvara som packar upp filerna använder sig antagligen av %temp% innan filen flyttas till sin ämnade destination. Då %temp% är en mapp som oftast finns på C:\ är det logiskt att den fyller upp

Alldeles rätt.

Är det Winrar du använder så kan du flytta temp-mappen till ett ställe med mer utrymme under "Inställningar" -> "Sökvägar" -> "Mapp för temporära filer".
Citera
2011-01-22, 22:02
Medlem
Alkoholistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym8
Alldeles rätt.

Är det Winrar du använder så kan du flytta temp-mappen till ett ställe med mer utrymme under "Inställningar" -> "Sökvägar" -> "Mapp för temporära filer".

Vart ska jag trycka på inställningar?
Citera
2011-01-23, 02:03
Medlem
hasenfrasens avatar
Använd 7-ZIP och tryck F9 så att du får upp dubbla vyer. Det du extraherar från ena vyn till den andra kopieras direkt till destinationen utan att gå via någon %temp% katalog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in