2011-01-22, 21:16
Medlem
Undrar lite, hur fan gör man för att få dessa proportioner?
Detta föreställer någon snubbe från Jersey Shore tror jag.

http://tinypic.com/r/2ilhlkn/7

Vad äter man?
Hur mycket tid i veckan måsta man lägga på träning?
Hur lång tid kan de ha tagit för honom att bygga upp den kroppen?
Har han använt förbjudna preparat?
Isådanafall vad kan han ha tagit?
Krävs det ett maxxat gym med alla möjliga maskiner för att åstadkomma detta, eller räcker det med några få?
Måste man ha en bra dygnsrytm för att lyckas?Dvs sova på nätterna osv?

Ja berätta allt ni kan o vet, ös på med info. Vet att det sitter folk här med kunskapen
Citera
2011-01-22, 21:19
Medlem
tältpinnes avatar
Han har naturligtvis preppat, men vad är oklart, testo?. Det kanske tog honom 3-5 år att bygga kroppen om han låg på ordentligt. Bortsett från det så krävs den sedvanliga kosten, disciplinen på gymmet och vilan. 5 timmar i veckan räcker gott och väl, på vilket standargym som helst.
Citera
2011-01-22, 21:27
Medlem
Okej, "testo" är testosteron antar jag? Men vafan, 5timmar i veckan i 3-5 år är lång tid.
Antar att det är förbannat mkt protein o kreatin med? Kreatinet kanske inte behövs om man tar andra medel?
Citera
2011-01-22, 21:30
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expoace
Okej, "testo" är testosteron antar jag? Men vafan, 5timmar i veckan i 3-5 år är lång tid.
Antar att det är förbannat mkt protein o kreatin med? Kreatinet kanske inte behövs om man tar andra medel?

Att bli stor tar tid. Inget man kan gör någonting åt den naturliga vägen.

Mycket protein är det också, definitivt. Kreatin är mer oklart men förmodligen det också, i perioder.
Citera
2011-01-22, 21:30
Medlem
Pankreatits avatar
Va? Den kroppen får du på 2 år lätt(eller nja, du måste träna hårt och äta mycket) om du inte är allt för liten nu. Han såg lite småfet ut med bred midja, inga jätte muskler(för att vara någons ideal dvs).
Han ser ut att ha kört mycket axlar och puppor. Du behöver inte deffa ihjäl dig iaf , det är ju bra.
Citera
2011-01-22, 21:32
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Han har naturligtvis preppat, men vad är oklart, testo?. Det kanske tog honom 3-5 år att bygga kroppen om han låg på ordentligt. Bortsett från det så krävs den sedvanliga kosten, disciplinen på gymmet och vilan. 5 timmar i veckan räcker gott och väl, på vilket standargym som helst.

Knappast. Det där fysiken är knappast något att skryta om, dessutom är han bulkad.

Inget extraordinärt krävs för att uppnå det fysiken, utöver vanligt styrketräning och allt det innebär.
Citera
2011-01-22, 21:34
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Citat:

Det TAR lång tid att bygga muskler, även om det går lite extra snabbt i början om man är otränad.

Protein och kreatin är inga mirakelmedel. Protein är som man fick lära sig i låg- och mellanstadiet kroppens byggstenar, och givetvis är det bra att ha ett intag, men att trycka i dig 400g protein om dagen kommer inte att göra dig till ett muskelmonster på ett år.

Kreatin finns naturligt i kroppen, och ett extra intag gör så att man orkar träna liiite hårdare och längre. Det är mig veterligen det enda lagliga tillskottet man kan ta som bevisat ger effekt, men det är som sagt heller inte något mirakelmedel som gör dig stor på ett år.
Citera
2011-01-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Det TAR lång tid att bygga muskler, även om det går lite extra snabbt i början om man är otränad.

Protein och kreatin är inga mirakelmedel. Protein är som man fick lära sig i låg- och mellanstadiet kroppens byggstenar, och givetvis är det bra att ha ett intag, men att trycka i dig 400g protein om dagen kommer inte att göra dig till ett muskelmonster på ett år.

Kreatin finns naturligt i kroppen, och ett extra intag gör så att man orkar träna liiite hårdare och längre. Det är mig veterligen det enda lagliga tillskottet man kan ta som bevisat ger effekt, men det är som sagt heller inte något mirakelmedel som gör dig stor på ett år.

Ja det är ju det där med kreatin, känns som jag kommit till den fasen där det står helt blankt stilla.
Känns inte som kreatinet har någon verkan på mig längre och funderar på att tillta andra medel för att möjligtvis få en större kropp. Men som tidigare sa, tar det 5 år så tänker jag inte ens ge det ett försök
Ska väl tillägga att jag bara tränat i 6 månader ordentligt utan avbrott.
Citera
2011-01-22, 21:40
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
Knappast. Det där fysiken är knappast något att skryta om, dessutom är han bulkad.

Inget extraordinärt krävs för att uppnå det fysiken, utöver vanligt styrketräning och allt det innebär.

Ok, hur snabbt? ett halvår på gymmet med kreatin och bra käk? han väger 120-130 kilo tydligen, vilket jag ansåg vara en faktor. Dessa siffror behöver ju så klart inte stämma.
Citera
2011-01-22, 21:48
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Ok, hur snabbt? ett halvår på gymmet med kreatin och bra käk? han väger 120-130 kilo tydligen, vilket jag ansåg vara en faktor. Dessa siffror behöver ju så klart inte stämma.

120-130? det lät en smula mycket. 90 kanske, om han är storväxt.
Citera
2011-01-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Va? Den kroppen får du på 2 år lätt(eller nja, du måste träna hårt och äta mycket) om du inte är allt för liten nu. Han såg lite småfet ut med bred midja, inga jätte muskler(för att vara någons ideal dvs).
Han ser ut att ha kört mycket axlar och puppor. Du behöver inte deffa ihjäl dig iaf , det är ju bra.

Om jag tränar 1½ timma varannan dag, vad bör kaloriintaget ligga på då? Är 1.83cm o väger fn 92kg.
Det är som du säger mycket axlar, bröst o biceps där va?
Citera
2011-01-22, 21:50
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Citat:
Ja det är ju det där med kreatin, känns som jag kommit till den fasen där det står helt blankt stilla.
Känns inte som kreatinet har någon verkan på mig längre och funderar på att tillta andra medel för att möjligtvis få en större kropp. Men som tidigare sa, tar det 5 år så tänker jag inte ens ge det ett försök
Ska väl tillägga att jag bara tränat i 6 månader ordentligt utan avbrott.

Tja, kreatin kan ju bara ge dig så mycket. Det är inte så att kreatinet blir "starkare" ju längre tid du använder det. Däremot kan jag tänka mig att du troligtvis kommer att märka av lite mindre ork om du slutar ta kreatin.

Du har alltså tränat i 6 månader, och tänker redan på att använda dig av "andra" medel? Tror dom flesta håller med om att det är en ganska dålig idé.

Nej, med den attityden kommer du aldrig få den kropp du vill ha, och har du tränat ett halvår så borde du ju ha fått in rutinerna, och då är det väl bara att fortsätta? Men visst, ge upp om du vill...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in